کد خبر : 44786
تاریخ : 1400/6/1
گروه خبری : گردشگری

معرفی 7 اکو هتل دوستدار محیط زیست و طبیعت

ویژه‌ترین هتل‌هایی که طبیعت را دوست دارند

  تری هتل (Tree Hotel)، سوئد

اکنون با فرهنگ‌سازی مناسب، تعداد هتل‌های سازگار با محیط زیستی که در جنگل‌ها ساخته می‌شوند کم نیستند، اما تری هتل یک گام فراتر از آن‌ها رفته به طور صد در صد به محیط زیست آسیبی نمی‌رساند بلکه حتی در طبیعت دیده هم نمی‌شود. در واقع نمای خارجی از هتل‌های مکعبی از آینه ساخته شده است و در حالت عادی حتی کسی متوجه بودن آن نیز نمی‌شود.

  پیکیا لاج (Pikaia Lodge)، اکوادور

هتل پیکیا لاج سانتا کروز در مرکز جزیره گالاپاگاگوس، یکی از متنوع‌ترین و زیباترین جزایر جهان واقع شده است. درباه پیکیا لاج باید بگوییم که این هتل دارای 29 اتاق است که به دلیل آسیب نرساندن به محیط زیست تا حد ممکن بهینه شده است. در پیکیا لاج آب گرم به وسیله انرژی خورشیدی تأمین می‌شود و وسیله‌ای در این جزیره موجب تولید آلاینده کربن دی‌اکسید نمی‌شود.

  هتل لنگدیِل اند اسپا (Langdale Hotel and Spa)، انگلیس

پارک ملی لیکلند (Lakeland) را می‌توان معروف‌ترین پارک ملی انگلیس به شمار برد که حتی در میراث جهانی یونسکو نیز نام آن به ثبت رسیده است. این پارک ملی پر آوازه علاوه بر طبیعت بکر و حیوانات گوناگون میزبان هتل دنج لنگدیل نیز است. در هتل لنگدیل اند اسپا به وسیله دیگ‌های بخار توده‌ای تا میزان زیادی از وارد شدن گاز کربن به هوای خارج جلوگیری می‌کند، از طریق تجهیزات ایرودیتد (aerated) مقدار آب دور ریز تا حد قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند. همچنین گفته می‌شود هیچ زباله‌ای به هر نوعی در طبیعت رها نمی‌شود و کاملاً سازگار با محیط زیست است.

  فیندا پرایوت گیم ریزرو (Phinda Private Game Reserve)، آفریقای جنوبی

فیندا پرایوت گیم ریزرو یا به اختصار هتل فیندا، در یکی از مناطق حفاظت شده استان کاوازولو ناتال بنا شده است. منطقه حفاظت شده‌ای که نامش تنها به دلیل طبیعت بکر و سرسبز نبوده و شامل برخی از گونه‌های جانوری جذابی چون کرگردن، یوزپلنگ و پنگولین می‌شود. بنابراین هتل فیندا تمرکز بالایی برای اکوتوریسم و سازگاری با محیط زیست دارد. ممنوع بودن پلاستیک، پیشگام بودن در استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر، استخدام ساکنین بومی منطقه به‌منظور توسعه کسب و کار بعضی از اقداماتی است که هتل فیندا در این راستا انجام می‌دهد.

  هتل ‌سونوا (Soneva)، تایلند

دنج، لوکس و سازگار با محیط زیست، بهترین توصیف کوتاهی است که می‌توانیم از هتل سونوای تایلند داشته باشیم. این هتل در یکی از کم‌جمعیت‌ترین جزیره‌های تایلند به نام کوکات (Ko Kut) واقع شده است. در هتل سونوا هیچ آلاینده کربنی وارد طبیعت نمی‌شود و همچنین این هتل دارای باغ‌هایی است که محصولات گیاهی خود را در آن کاشته و پرورش می‌دهند و از آن برای طبخ غذای مهمانان استفاده می‌کنند.

  هتل آزولیک (Azulik Hotel)، مکزیک

هتل آزولیک در سواحل شهر تولوم مکزیک واقع شده است که بدون شک یکی از رمانتیک‌ترین و زیباترین هتل‌های جهان است. هتل آزولیک دارای چندین اتاق متفاوت است که بسته به انتخاب گردشگران می‌تواند در جنگل مایایی‌ها و سواحل کارائیب باشد که به طور کامل‌تر ویژگی‌های آن در مطلب هتل آزولیک مکزیک توضیح داده شده است. البته آزولیک نسبت به سایر موارد این فهرست یک تفاوت اصلی دارد و آن عدم تطبیق پذیری 100 درصدی با محیط زیست است.

  هتل آکولا اکولوژ (Aquila Eco Lodges)، استرالیا

در دامنه کوه Abrupt واقع در پارک ملی ساثرن گرامپینز (Southern Grampians) جایی است که شما می‌توانید علاوه بر حیات وحش جذاب استرالیا، از نحوه رفتار صحیح در طبیعت و به معنای واقعی پایداری محیط زیست آشنا شوید. در هتل آکولا برق به طور کامل از طریق پنل‌های خورشیدی تامین می‌شود، زباله‌ها در بخشی مجزا و داخلی بازیافت می‌شوند و غذاهای مانده نیز به کود تبدیل می‌شوند.

  لینک
https://www.sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/44786