کد خبر : 45283
تاریخ : 1400/6/11
گروه خبری : خانواده

اولویت‌های زنان، بر چه اساسی شکل می‌گیرد؟

مهدیه شادمانی گفت: از آن‌جایی که زنان نیمی از پیکره یک جامعه به عنوان یک سرمایه اجتماعی محسوب می‌شوند و نقش مهمی در توسعه پایدار دارند، سیاست گذاران و فعالان حوزه زنان هم اولویت و مسائل مهم این قشر را مورد بررسی قرار می‌دهند.

وی تصریح کرد: اولویت اصلی برای زنان امروز جامعه ما شناخت و توجه به حقوق و تکالیف آن‌ها است و علت اینکه زنان دچار بحران هویتی شدند هم این است که شناختی از تکالیف و حقوق خود و اجتماع ندارند.

عضو هیئت علمی دانشگاه، نویسنده و فعال حوزه زنان درباره اینکه اولویت زنان بر چه اساسی شکل می‌گیرد گفت: نقش تفاوت‌های فرهنگی در جامعه نیز تاثیر دارد. اولویت بندی مسائل زنان بر اساس موقعیت فردی و اجتماعی یک زن و به عبارت دیگر بر اساس استعداد ذاتی و تفاوت‌های فرهنگی موجود در اجتماع زن شکل می‌گیرد و از این رو است که اولویت‌های مسائل زنان در نقاط مختلف کاملاً متفاوت از یکدیگر می‌شود.

شادمانی ادامه داد: چارچوب مردانه‌ای که در بسیاری از خانواده‌ها وجود دارد باعث شده که نسبت به کرامت و جایگاه زنان توجهی نشود و همین‌ها زنان را به انزوا می‌رساند.

این نویسنده معتقد است که اگر زن نقش همسری خود را به درستی ایفا کند مادر نمونه‌ای خواهد شد و اگر روابط زوجین با توجه به حقوق و تکالیف خود باشد قطعاً به یک خانواده نمونه تبدیل خواهند شد و زن نیز دچار بحران هویتی نمی‌شود.

 

  لینک
https://www.sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/45283