کد خبر : 45705
تاریخ : 1400/6/20
گروه خبری : شهر

78 مینی‌بوس مخصوص ویــــلچــرنشـــــــینان در شهر لهستانی

در مجموع، 78 مینی‌بوس در گدانسک برای حمل و نقل افرادی با محدودیت جابجایی در نظر گرفته شده است. جمعیت توان‌خواهان این شهر به 600 نفر می‌رسد که از این تعداد، 350 نفر کودک و نوجوان هستند. در حال حاضر هشت خودروی الکتریکی در حال خدمت‌رسانی است و 70 مینی‌بوس بدون آلاینده باقی‌مانده نیز از ژانویه 2022 خدمات رسانی به مسافران را آغاز می‌کنند.

مطابق با نیاز، هر مینی‌بوس الکتریکی باید حداقل دو ویلچر استاندارد را حمل کند. بدین منظور، نوارهایی در کف خودرو برای محکم کردن ویلچرها تعبیه شده تا مانع از جابجایی و تکان خوردن ویلچرها شود.

علاوه بر این، همه صندلی‌ها دارای پشتی و کمربند ایمنی سه نقطه‌ای مخصوص معلولان است. در قسمت پشت مینی‌بوس یک آسانسور یا سطح شیب دار وجود دارد که امکان جابجایی ایمن افراد را بر روی ویلچر فراهم می‌کند. صندلی‌های مناسب کودک در داخل خودروها نیز وجود دارد که در صورت نیاز از آن‌ها استفاده می‌شود.

علاوه بر این، هر خودرو باید مجهز به مسیریاب GPS و دوربین فیلمبرداری باشد. رانندگان و همراهان معلولان موظفند در سوار شدن و خروج از مینی‌بوس و همچنین تا زدن و حمل ویلچر کمک کنند. آنها همچنین باید در زمینه کمک‌های اولیه آموزش دیده باشند.

مینی‌بوس‌های مخصوص توان‌خواهان را می‌توان با یک پریز برق معمولی شارژ کرد که در هر بار شارژ تا 150 کیلومتر را طی می‌کنند.

 

  لینک
https://www.sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/45705