کد خبر : 46084
تاریخ : 1400/6/28
گروه خبری : کاردانش

فیس بوک از آسیب اینستاگرام به نوجوانان آگاه بوده است

پس از آنکه گزارشی در نشریه وال استریت ژورنال نشان داد فیس بوک از آسیب احتمالی اینستاگرام به دختران نوجوان آگاه است، کمیته بازرگانی سنای آمریکا تصمیم گرفته تحقیقاتی در خصوص وضعیت حمایت از کاربر در فیس بوک انجام دهد.

ریچارد بلومنتال و مارشا بلک برن (سناتورهای آمریکایی) طی بیانیه‌ای از آغاز تحقیقات در فیس بوک خبر دادند. آنها فاش کردند که با یک افشاگر فیس بوک در ارتباط بوده‌اند و به دنبال اسناد و شاهدان جدیدی علیه این شرکت فناوری هستند.

نمایندگان سنا در این باره می‌گویند: پر واضح است که فیس بوک نمی‌تواند مسئولیت خود در این زمینه را قبول کند. جزئیات این گزارش نشان می‌دهد مدیران فیس بوک فقط روی رشد کسب و کار به هر بهایی تمرکز کرده‌اند که طبق آن سود بر سلامت و زندگی کودکان و نوجوانان ارجحیت دارد. وقتی به آنها فرصتی داده می‌شود تا درباره اطلاعاتشان از تأثیر اینستاگرام بر کاربران جوان اعتراف کنند، مدیران این شرکت جواب‌هایی گمراه کنند دادند و شواهد واضح از آسیب‌های قابل توجه را لا پوشانی کردند.

قانونگذاران آمریکایی همچنین به دلیل گزارش جدید وال استریت ژورنال از فیس بوک انتقاد کردند. نمایندگان جمهوریخواه نیز خواهان اصلاح موارد مصرف بودجه 3.5 هزار میلیارد دلاری شدند که قرار است به کمیسیون تجارت فدرال آمریکا قرار گیرد تا درباره رویه‌های فریبنده و ناعادلانه در ارتباط با حریم شخصی، امنیت داده‌ها، سرقت هویت، سوءاستفاده از اطلاعات و امور مرتبط تحقیقاتی انجام شود. به طور دقیق‌تر آنها خواستار آن هستند که بخشی از بودجه برای تأثیر فناوری‌ها بر نوجوانان صرف شود.

کن باک نماینده جمهوری خواه و عضو کمیته آنتی تراست (زیر مجموعه کمیته قضائی سنا) در توئیتی نوشت: شرکت‌های فناوری به شرکت‌های بزرگ دخانیات شبیه شده‌اند. فیس بوک درباره آسیب رسانی محصولش به نوجوانان دروغ می‌گوید.

گروهی از نمایندگان دموکرات نیز نامه‌ای به فیس بوک نوشتند و با توجه به این گزارش از شرکت خواستند تا طرح‌های خود برای عرضه اینستاگرام مخصوص کودکان را اجرا کند.

  لینک
https://www.sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/46084