کد خبر : 46183
تاریخ : 1400/6/30
گروه خبری : کشاورزی

نهمین جشنواره ملی خوشه برتر به‌صورت مجازی در ملایر برگزار می‌شود

«جشنواره ملی خوشه برتر در قالب طرح ملی باغدار نمونه در ملایر دارنده عنوان شهر جهانی انگور برگزار می‌شود، این جشنواره از سال 1392 و با حضور باغداران استان‌های تولیدکننده انگور کشور آغاز شده و امسال نهمین دوره این جشنواره برگزار خواهد شد.»

«اکبر رحیمی» روز دوشنبه اظهار کرد: تصمیم به برگزاری مجازی این دوره از جشنواره با هدف پیشگیری از بروز هرگونه مشکل در ابتلای باغداران به ویروس کرونا و رفع نگرانی شرکت‌کنندگان سایر استان‌ها برای حضور در جشنواره گرفته شد که بر همین اساس جشنواره امسال با همکاری اداره جهاد کشاورزی شهرستان ملایر به‌صورت مجازی و در قالب فیلم و کلیپ برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به مجازی شدن جشنواره باغداران می‌توانند نتایج فعالیت‌های کشاورزی و باغداری (کمی و کیفی) را در قالب عکس، فیلم و کلیپ به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

این مقام مسئول محورهای برگزاری این دوره از جشنواره را «نتایج مصرف سوپرکود کامل نمونه پرهام بر کمیت و کیفیت محصول» و «وظایف باغدار و مسئولیت او در حفظ عنوان شهر جهانی انگور»، «نوآوری‌ها و ابتکارات من در باغداری» و «من و خوشه برترم» و «نوآوری‌های باغداران» را اعلام کرد.

وی گفت: شرکت‌کنندگان می‌توانند عکس‌، فیلم و کلیپ‌های مرتبط با محورهای جشنواره را از 20 شهریورماه تا پنجم مهرماه از طریق شبکه اجتماعی واتساپ به شماره 09028076481 ارسال کنند.

به گفته مجری جشنواره ملی خوشه برتر، مدت‌زمان کلیپ‌های ارسالی باید حداقل 30 ثانیه و حداکثر دو دقیقه باشد و نتایج بررسی آثار ارسالی به جشنواره پس از ماه صفر (آبان‌ماه) اعلام و به نفرات برگزیده جوایز نفیسی اهدا می‌شود.

شهرستان ملایر با عنوان «شهر جهانی انگور» دارای حدود 11 هزار هکتار باغ انگور است که سالانه بیش از 240 هزار تُن انگور از تاکستان‌های آن برداشت می‌شود.

سال 97 نظام تولید انگور ملایر به‌عنوان پنجاه‌وسومین میراث مهم کشاورزی جهان و دومین میراث کشاورزی ایران در سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی ملل متحد (فائو) به ثبت رسید.

  لینک
https://www.sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/46183