کد خبر : 47444
تاریخ : 1400/8/4
گروه خبری : استان‌ها

ضرب‌الأجل دادستانی برای امحای سبزی‌های آبیاری‌شده با فاضلاب در کرمانشاه

شهرام کرمی در نشست شورای حفاظت از اراضی و منابع طبیعی و حفظ حقوق بیت‌المال با اشاره به تخلف برخی کشاورزان مبنی بر استفاده از فاضلاب در آبیاری زمین‌های کشاورزی، اظهار کرد: استفاده از فاضلاب در زمین‌های کشاورزی تبعات سوء بهداشتی را برای جامعه به همراه داشته و این مسئله با سلامت شهروندان ارتباط مستقیم دارد.

وی افزود: در این راستا در جهت پیشگیری از بروز بسیاری از بیماری‌های انگلی، روده‌ای و سرطان‌ها برای مصرف‌کنندگان و در راستای قانون مجازات اسلامی به‌منظور مقابله با هرگونه تهدید علیه بهداشت عمومی و قانون آیین دادرسی کیفری در راستای صیانت از حقوق عامه، باید به قید فوریت و ظرف 48 ساعت آینده گشت مشترکی تشکیل شود تا نسبت به امحای مستمر کشت‌های سبزیجات و صیفی‌جات آلوده به فاضلاب اقدام کند.

دادستان کرمانشاه اضافه کرد: به‌منظور پیشگیری از هرگونه درگیری و بروز مشکلات در راستای امحای کشت‌های سبزیجات و صیفی‌جات آلوده به فاضلاب، فرماندهی انتظامی شهرستان پشتیبانی انتظامی قاطع به‌وجود آورده و درصورت بروز هرگونه مقاومت از سوی افراد خاطی، برخورد قانونی لازم را انجام دهد.

وی یادآور شد: در جهت پیشگیری از کشت مجدد سبزی‌های آلوده به فاضلاب و درنتیجه تخریب مجدد آن‌ها، مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه و جهاد کشاورزی استان تمهیدات لازم را به‌منظور آموزش کشاورزان در جهت پیشگیری از کشت‌های مجدد آلوده بیندیشند.

   قبل از خرید و فروش املاک از اداره اوقاف استعلام بگیرید

کرمی در بخش دیگری از سخنانش به انجام ساخت‌وسازها در زمین‌های وقفی هم اشاره کرد و گفت: به‌منظور جلوگیری از هرگونه ساخت‌وساز در زمین‌های وقفی که می‌تواند بعد از اتمام ساخت‌وساز مشکلات عدیده‌ای را برای سازنده فراهم آورد، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان نسبت به معرفی مناطقی که به‌صورت عمده دارای زمین‌های وقفی هستند، به شهرداری کل کرمانشاه و شهرداری‌های مناطق هشت‌گانه اقدام کند و هرگونه ساخت‌وساز را منوط به استعلام از اوقاف بداند.

وی ادامه داد: اداره کل اوقاف نیز موظف است به‌منظور پیشگیری از تأخیر در صدور مجوز ساخت‌وساز برای شهروندان، پاسخ استعلام‌های دریافتی را به قید فوریت و ظرف هفت روز به شهرداری مربوطه منعکس کند.

   جلوگیری از کشت محصولات پُرآب‌بر در کرمانشاه

دادستان در ادامه سخنان خود به کاهش نزولات آسمانی و منابع آبی استان اشاره‌ و تأکید کرد: با عنایت به کاهش چشمگیر نزولات آسمانی در سال گذشته و بهار سال جاری و احتمال ادامه این روند در ماه‌های پیش‌ رو که می‌تواند مشکلات عدیده‌ای برای مردم به‌وجود آورده و درنهایت به بحرانی جدی تبدیل شود، دستگاه‌های ذی‌ربط باید مقابله با کشت‌های پُرآب‌بر در ماه‌های آتی را در دستور کار قرار داده و برنامه‌ریزی‌های لازم را برای جلوگیری از این نوع کشت‌ها در ماه‌های آینده، انجام دهند.

وی در پایان گفت: دادستان‌های عمومی و انقلاب شهرستان‌های استان بر اجرای دقیق مصوبه‌های شورای حفاظت از اراضی و حفظ حقوق بیت‌المال در حوزه قضائی خود نظارت کنند و حمایت‌های قانونی را انجام دهند.

  لینک
https://www.sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/47444