کد خبر : 47520
تاریخ : 1400/8/5
گروه خبری : اقتصادی

صندوق توسعه ملی 40 میلیارد دلار سرمایه تامین کرد

مهدی غضنفری اظهار کرد: این میزان سرمایه‌گذاری ارزی برای اجرای 364 طرح تزریق شده است.

وی اضافه کرد: 67 درصد از این میزان اعتبارات شامل 27 میلیارد ریال به بخش نفت گاز و پتروشیمی تعلق گرفته است که می‌توان با حمایت‌های مختلف صندوق‌های ثروت این میزان را به چند برابر افزایش داد.

غضنفری یادآور شد: سیاست تامین منابع مالی از طرق صندوق‌های مختلف ثروت از جمله صندوق‌‌های بین‌المللی و جهانی در مناطق آزاد دارای قدرت عمل بیشتری بوده و صندوق توسعه ملی قادر است در این راستا تجربه‌ها و راهکارها در اختیار دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی قرار بدهد.

نمایشگاه و همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی‌های تجدید‌پذیر در مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی موسوم به آیفیکس 2021 در نمایشگاه بین‌المللی کیش با حضور سعید محمد مشاور رئیس جمهور و دبیرشورایعالی مناطق آزاد تجاری گشایش یافت.

این نمایشگاه متشکل از 80 غرفه و در بخش‌های مختلف است که 125 شرکت سرمایه‌گذاری از جمله 45 شرکت دانش‌بنیان فعال و دارای زمینه توسعه در حوزه‌های حوزه انرژی، نفت، گاز و پتروشیمی و انرژی‌های تجدید پذیر مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی در آن حضور دارند.

بخش نمایشگاهی این رویداد از ساعت 17 تا 22 روزهای دوشنبه سوم تا چهارشنبه پنجم آبان در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی کیش و بخش همایشی نیز همه روزه از ساعت 9 صبح تا 14 و 30 در روزهای سه‌شنبه سوم تا چهارشنبه پنجم در مرکز همایش‌های بین‌‌المللی جزیره کیش برگزار می‌شود.

منطقه آزاد تجاری کیش به عنوان میزبان و هاب پشتیانی نفت و گاز، منطقه آزاد قشم به عنوان هاب سوم پتروشیمی ایران، منطقه آزاد تجاری چابهار به واسطه سواحل مکران و طرح‌های پتروشیمیایی، منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی و شرکت‌های پیمانکاران و تولید‌کنندگان تجهیزات خاص شرکت حوزه انرژی، نفت، گاز و پتروشیمی و انرژی‌های تجدید پذیر از جمله شرکت‌کنندگان این رویداد هستند.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، معاونت اقتصادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی، بانک صادرات ایران، انجمن استصنا، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، پارک علم و فناوری پردیس، سازمان منطقه آزاد قشم، پالایشگاه نفت آناهیتا، شرکت ملی صنایع پتروشیمی، سازمان منطقه آزاد چابهار، گروه گسترش انرژی پاسارگاد از جمله برگزار‌کنندگان پنل‌های این رویداد هستند.

  لینک
https://www.sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/47520