کد خبر : 48824
تاریخ : 1400/9/3
گروه خبری : استان‌ها

10 میلیارد ریال وام بلاعوض به سایت دائمی نمایشگاه‌های ایلام پرداخت شد

جمیل شوهانی افزود: این میزان تسهیلات بلاعوض از محل اعتبارات وزارت و در راستای حمایت از توسعه زیرساخت‌های تجاری پرداخت شده است.

وی تأکید کرد: امسال شرایط کرونایی برگزاری نمایشگاه‌های دائمی استان را با مشکل مواجه کرد اما با این اوصاف روند صادرات روند رو به رشدی را در هفت ماه سپری شده از سال جاری داشته ایم.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام با اشاره به میزان کالاهای صادراتی از مرز بین‌المللی مهران در مدت یاد شده (هفت ماهه) یادآور شد: روند صادرات استان ایلام از مرز بین‌المللی مهران در سال جاری مثبت بوده به طوری که در هفت ماهه سال جاری 320 میلیون و 850 هزار و 697 دلار کالا از این استان از طریق مرز مهران به کشور عراق صادر شده است.

شوهانی با بیان اینکه تاکنون بیش از 60 درصد صادرات استان از مرز مهران تحقق پیدا کرده است، بیان کرد: این میزان کالای صادراتی از مرز مهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی 82 درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: همچنین میزان کالاهای صادراتی استان از مرز مهران در بازه زمانی هفت ماهه سال جاری از نظر وزنی 72 درصد رشد داشته است.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: عمده‌ترین اقلام صادراتی (استان ایلام) در هفت ماهه سال جاری از مرز مهران به عراق را مصالح ساختمانی و کشاورزی اعلام کرد و یادآور شد: با اقدام‌ها و تدابیر انجام شده توسط مدیریت ارشد استان و انعقاد تفاهم نامه‌های دو جانبه با استان‌های همجوار عراقی تلاش می‌شود ضمن برطرف کردن موانع پیشِ روی میزان صادرات استان از مرز مهران افزایش یابد.

شوهانی در خصوص میزان واردات کالا از مرز مهران هم گفت: طی هفت ماهه سال جاری 43 هزار و 193 دلار کالا با وزن 147 هزار کیلوگرم وارد شده است که این میزان 77 درصد کاهش داشته و علت آن حمایت از تولید کالاهای داخل بوده است.

به گزارش ایرنا، شهرستان مرزی مهران در 85 کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد و مرز بین‌المللی مهران در 11 کیلومتری این شهرستان از کانون‌های مهم تردد زائران عتبات عالیات و صادرات کالا به کشور عراق به شمار می‌رود.

  لینک
https://www.sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/48824