کد خبر : 48825
تاریخ : 1400/9/3
گروه خبری : استان‌ها

نماینده ولی فقیه در استان کردستان عنوان کرد:

احصاء مسائل حوزه بانوان در کردستان

ضرورت مسئله‌محوری پژوهش‌ها در حوزه زنان و خانواده

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی در نشست هم‌اندیشی بسیج جامعه زنان استان کردستان با موضوع زن و تفکر بسیجی از نگاه حضرت امام (ره) بر تحقیق و پژوهش در حوزه بانوان استان تأکید کرد و گفت: پژوهش در حوزه زنان باید مسئله‌محور، به‌روز و در موضوعات کف جامعه باشد.

وی اضافه کرد: شناسایی مسائل حوزه بانوان استان در قالب طرح‌های پژوهشی که از شرط کف جامعه بودن برخوردار باشند، از طرف دفتر تأمین هزینه و پشتیبانی می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با تأکید براینکه نباید مقالات دانشگاهی به ارتقای علمی محدود شود، عنوان کرد: از آنجا که تفکر بسیجی نگاهی فراگیر دارد، باید پژوهش‌هایی منطبق با نیاز جامعه انجام شود و به معضلات اساسی حوزه خانواده از جمله طلاق که از مسائل اساسی است پرداخته شود.

حجت‌الاسلام پورذهبی با اشاره به اینکه اکثر طلاق‌ها مربوط به دهه 70 و به دلیل بی‌سرپرستی یا بدسرپرستی زنان است که علل مشکلات زنان باید ریشه‌یابی و بررسی شود، گفت: باید با مسئله‌محوری و بررسی ابعاد مختلف مشکلات جامعه زنان حل شود که امیدواریم ظرف یک ماه آینده مسائل زنان استان احصا و راهکارهای اولیه آن نیز اندیشیده شود.

وی مقوله اخلاق، معنویات، خودسازی و تهذیب در خانواده را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: الگوسازی از زنان در جامعه ضروری است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه بخش مهمی از فروپاشی جامعه به دلیل حفظ خانواده است اظهار کرد: از آنجا که علل بسیاری از فروپاشی خانواده‌ها مربوط به مسائل اخلاقی (ریا و دروغ) است در این راستا بعد اخلاقی و معنویت در خانواده‌ها باید تقویت شود.

پورذهبی آشنا کردن خانواده‌ها با مسائل اعتقادی را ضروری دانست و گفت: امروز خانواده در زمینه مسال معرفتی با مشکلات جدی مواجه هستند.

  لینک
https://www.sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/48825