کد خبر : 48830
تاریخ : 1400/9/3
گروه خبری : استان‌ها

تأسیس برخی ادارات و اشتغال، اولویت فرماندار جدید درگزین؛

ارتقای درگزین با توجه به سند راهبردی پیگیری می‌شود

راه‌اندازی هرچه سریع‌تر گلخانه 300 هکتاری کرفس لازمه ایجاد اشتغال

درگزین یکی از شهرستان‌های استان همدان با مرکزیت شهر قروه درگزین است که هشتم اسفندماه سال 1397 با تصویب هیئت وزیران از شهرستان رزن جدا و مستقل شد؛ این شهرستان بر اساس آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 1395 دارای جمعیت حدود 40 هزار نفری بوده که عمده منبع درآمدی مردم درگزین از راه دامداری و کشاورزی است.

با توجه به اقدامات انجام شده در احداث گلخانه و مراکز دامداری در درگزین، می‌توان این شهرستان را در آینده نزدیک قطب شهرک‌های گلخانه‌ای و دامداری استان دانست چراکه در حال حاضر یک شهرک 30 هکتاری در این شهرستان راه‌اندازی شده و 20 هکتار نیز در دست آغاز فعالیت بوده و قرار است تا دو سال آینده 400 هکتار دیگر نیز ایجاد شود.

این نکته نیز قابل ذکر است که شستا با سرمایه‌گذاری اولیه 250 میلیارد تومان و اشتغالزایی یک‌هزار نفری در حال ساخت گاوداری مولد 6 هزار رأسی در این شهرستان بوده که با راه‌اندازی این مجموعه شاهد اشتغال اهالی و رونق تولید در درگزین خواهیم بود.

از اقدامات مؤثر انجام شده طی سال‌های اخیر در این شهرستان تجهیز تمام روستا‌های درگزین به فیبر نوری بوده و بیش از 95 درصد روستا‌ها دارای اینترنت پر سرعت هستند که این امر در توسعه و پیشرفت شهرستان بسیار اثرگذار خواهد بود.

وجود سد شنجور با ظرفیت پنج میلیون متر مکعب آب و کارخانه سیمان هگمتان با ظرفت تولید روزانه 6 هزار تُن، وجود نیروی انسانی جوان و کارآمد و وجود آثار تاریخی و گردشگری از ظرفیت‌های این شهرستان تازه‌تأسیس است که می‌توان با استفاده از این پتانسیل‌ها شهرستان را ارتقا داده و به جایگاه مناسبی رساند.

درگزین با دو بخش مرکزی و شانجرین و چهار دهستان، جدیدترین تقسیمات سیاسی را به نقشه جغرافیایی اضافه کرد و انتظار می‌رود با توجه به ظرفیت‌های موجود این شهرستان نیز در ریل توسعه و پیشرفت قرار گیرد؛ طی روزهای اخیر فرماندار جدید این شهرستان معرفی شد که به منظور آگاهی از اولویت‌ها و برنامه‌های پیش‌بینی شده برای شهرستان با وی گفت‌و‌گو کردیم.

کمیل خواستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما با اشاره به برنامه‌ها و پیش‌بینی‌های لازم به منظور اجرا در شهرستان درگزین، اظهار کرد: با توجه به نوپا بودن این شهرستان برخی ادارات در شهرستان مستقر نیستند و اولین و مهمترین اقدام، تأسیس و مستقر کردن این ادارات بوده و استاندار نیز دستور لازم را در این خصوص صادر کرد.

وی با بیان اینکه به دلیل نبود برخی ادارات مردم شهرستان با مشکلاتی مواجه هستند، گفت: تحقق این مهم مورد تأکید است و پیگیری‌های لازم را خواهیم داشت.

فرماندار درگزین اشتغال را از دیگر اولویت‌های برنامه‌ای و کاری خود دانست و بیان کرد: گلخانه 300 هکتاری کرفس یکی از ظرفیت‌های اشتغالزایی شهرستان بوده و به جد پیگیر انجام امور آن و بهره‌برداری هر چه سریع‌تر این پروژه هستیم و اقدامات لازم تا حدودی انجام شده است.

خواستان با بیان اینکه مردم در شهرستان درگزین بیشتر به کشاورزی و دامداری مشغول هستند، افزود: شهرک دامداری موجود در شهرستان را ساماندهی خواهیم کرد که این امر نیازمند اعتبار بوده و پیگیر این مهم هستیم و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نیز در این خصوص کمک می‌کند.

وی بحث اصلی در این شهرستان را موضوع احداث شهرک صنعتی دانست و تصریح کرد: اقدامات لازم در این خصوص انجام گرفته و زمین مورد نیاز تخصیص یافته است و این مهم در دستور کار قرار دارد.

فرماندار درگزین موضوع آب شهرستان را یکی دیگر از برنامه‌های در دستور کار برشمرد و ادامه داد: مشکل آب برای شهرک صنعتی، گلخانه‌ها و شهرک گلخانه‌ای شهرستان داریم و باید مجوزهای لازم در این خصوص گرفته شود.

خواستان با تأکید بر اینکه مسائل اجتماعی و فرهنگی شهرستان نیز در این دوره مورد اهمیت قرار دارد، خاطرنشان کرد: شهرستان از غنای فرهنگی بالایی برخوردار بوده و این مهم مورد توجه است؛ مسائل امنیتی نیز مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه مسائل نیازمند پیگیری از استان مورد پیگیری قرار خواهد گرفت، یادآور شد: استاندار تأکیدات لازم در این خصوص را عنوان کرده و در جلسات توسعه استان این موضوعات مطرح و پیگیری خواهد شد.

فرماندار درگزین با اشاره به سند راهبردی شهرستان اظهار کرد: این سند راهبردی در مرحله تدوین بوده و جلسات لازم در این خصوص برگزار و این سند تدوین خواهد شد و با توجه به سند، پیگیری لازم را برای ارتقای شهرستان خواهیم داشت.

وی عدم اطلاع‌رسانی کافی و لازم درخصوص شهرستان درگزین را از مهمترین مشکلات در درگزین دانست و گفت: متأسفانه احساس می‌شود صدای مردم شهرستان هنوز به گوش مسئولان نرسیده است که بتوانیم اشتغال پایداری را ایجاد کنیم.

فرماندار درگزین با تأکید بر اینکه مردم باید بدانند درگزین شهرستان تازه‌تأسیسی است، بیان کرد: امید است با رساندن صدای مردم به گوش مسئولان اقدامات مؤثری را در شهرستان به انجام برسانیم.

شهرستان‌های تازه‌تأسیس نیاز به توجه ویژه و به‌کارگیری فرماندارانی توانمند به منظور توسعه و پیشرفت دارند و شهرستان درگزین نیز به عنوان یک شهرستان نوپا با توجه به کمبودها و مشکلات، نیازمند فردی انقلابی، جهادگر و توانمند برای پیشبری امور است که امید می‌رود با معرفی فرماندار جدید و برنامه‌ها و اولویت‌های عنوان شده شاهد توسعه و پیشرفت درگزین باشیم.

اشتغال، تأسیس برخی ادارات، احداث و راه‌اندازی شهرک صنعتی و گلخانه و بحث آب از اولویت‌های فرماندار جدید شهرستان درگزین است که این موارد با همراهی و همدلی مدیران شهرستانی و اختصاص اعتبارات لازم محقق خواهد شد؛ البته با توجه به اشتغال بیشتر مردم درگزین به دامداری و کشاورزی درصورت پرداختن به این حوزه، این شهرستان در آینده نه چندان دور قابلیت تبدیل شدن به قطب کشاورزی و دامداری را خواهد داشت.

به گفته فرماندار درگزین از موارد مهم در شهرستان، سند راهبردی بوده که در مرحله تدوین قرار دارد و درصورت تدوین این سند پیگیری لازم برای ارتقای شهرستان انجام خواهد شد و مردم و صاحب‌نظران باید فرصتی را به منظور انجام امور به فرماندار جدید بدهند.

  لینک
https://www.sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/48830