کد خبر : 48876
تاریخ : 1400/9/4
گروه خبری : استان‌ها

شعبه ویژه بررسی جرایم زیست‌محیطی در دادگستری استان مرکزی تشکیل شد

رضا میرزائی با بیان اینکه با دستور دادستان استان مرکزی شعبه ویژه بررسی جرائم زیست‌محیطی در دادگستری استان تشکیل شد، اظهار کرد: تعیین شعبه‌ای ویژه برای رسیدگی به تخلفات زیست‌محیطی اقدامی مناسب برای کاهش و پیشگیری از عوامل مخرب و آلاینده محیط‌زیست و همچنین جلوگیری از هرگونه آسیب به طبیعت و حیات‌ وحش است.

وی افزود: به این منظور در رایزنی و هماهنگی با ربیع‌اله قربانی، دادستان عمومی و انقلاب استان مرکزی موضوع تشکیل شعبه ویژه برای رسیدگی به تخلف‌های زیست‌محیطی مطرح و مورد موافقت واقع شد و از این به بعد تمام پرونده‌های محیط‌زیست به‌صورت تخصصی در شعبه پنج دادسرای عمومی و انقلاب اراک مورد رسیدگی قرار خواهند گرفت.

میرزائی تصریح کرد: با توجه به تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به جرایم محیط‌زیستی و اشراف کامل قضات به جرائم زیست‌محیطی به‌طور حتم روند رسیدگی به پرونده‌های این حوزه با سرعت بیشتری پیش رفته و موجب کاهش اطاله دادرسی خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی با قدردانی از مواضع و آرای قاطعانه مراجع قضائی استان در برابر تخلفات محیط‌زیستی، افزود: حمایت و همراهی دستگاه قضائی استان در ایجاد شعبه تخصصی بررسی تخلفات زیست‌محیطی، گام مؤثری در تسریع صدور احکام و کاهش جرایم زیست‌محیطی و نمونه‌ای از همکاری بین بخشی بوده و مسلماً اقدامی مؤثر در امر پیشگیری از وقوع جرائم زیست‌محیطی در استان خواهد بود.

  لینک
https://www.sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/48876