کد خبر : 48881
تاریخ : 1400/9/4
گروه خبری : استان‌ها

فرمانده انتظامی استان همدان:

هم‌افزایی نیروی انتظامی و منابع طبیعی بیشتر شود

به گزارش سپهرغرب و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان، مقارن ظهر روز گذشته سردار سلمان امیری ابراز کرد: با حضور مدیرکل، معاون فنی و فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان در مقر فرماندهی استان تفاهم‌نامه همکاری امضا شد.

سردار امیری با اشاره به ارتباط تنگاتنگ میان نیروی انتظامی و منابع طبیعی، گفت: باید هم‌افزایی در حوزه منابع طبیعی و نیروی انتظامی بیش از گذشته صورت گیرد و حفظ منابع طبیعی به‌عنوان سرمایه‌های ملی وظیفه همه است و نیروی انتظامی در کنار حفظ امنیت جامعه، به صیانت از منابع طبیعی نیز اهمیت می‌دهد.

فرمانده انتظامی استان همدان افزود: پیشگیری همواره بهتر از درمان است و باید اقدامات پیشگیرانه در همه بخش‌های اجتماع خصوصاً حوزه منابع طبیعی و اراضی ملی که متعلق به عموم مردم است، باشد و با برنامه باشیم تا آسیبی به سرمایه‌های ملی وارد نشود.

در این دیدار سردار امیری با تمجید از اقدامات مؤثر منابع طبیعی در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های منابع طبیعی، گفت: اجرای طرح کاداستر اراضی ملی و اتمام این طرح دستاوردی قابل تحسین در استان است و صدور سند کاداستر اراضی منابع طبیعی قطعاً موجب کاهش تصرفات و تجاوز اشخاص به منابع طبیعی خواهد شد.

وی بیان کرد: منابع طبیعی در اجرای قوانین باید نقشه راه داشته باشد تا بتواند راحت‌تر و سریع‌تر به اهداف خود جامه عمل بپوشاند و هم‌اینک پاسگاه‌های نیروی انتظامی پتانسیل خوبی برای همکاری در حفاظت از عرصه‌های ملی در نقاط مختلف در استان هستند.

در حاشیه انعقاد این تفاهم‌نامه همکاری مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان نیز با تأکید بر همکاری مستمر نیروی انتظامی و منابع طبیعی در حفاظت از عرصه‌های ملی، گفت: حضور نیروی انتظامی در کنار فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی در عرصه‌های ملی قوت قلبی برای حافظان انفال است.

اسفندیار خزائی تصریح کرد: با پشتوانه و همکاری نیروی انتظامی توانسته‌ایم گام‌های مؤثرتری در برخورد با متخلفین و متصرفین عرصه‌های ملی برداریم و خوشبختانه به‌واسطه تعامل نیروی انتظامی با منابع طبیعی سرعت عمل در برخورد با متصرفین و متخلفین عرصه‌های ملی بیش از گذشته افزایش یافته است.

وی افزود: اعتقادمان به حفاظت منابع طبیعی و ارتقای ضریب حفاظتی است، اما به‌دلیل عدم اطلاع‌رسانی و ارتقای دانش و فرهنگ منابع طبیعی در سطح جامعه به‌خصوص در میان بهره‌برداران و روستاییان، هنوز با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستیم که امیدواریم بخشی از این مشکل فرهنگ‌سازی با اجرای برنامه‌های آموزشی و ترویجی به حداقل برسد.

مدیرکل منابع طبیعی استان همدان ادامه داد: در سال‌های اخیر خوشبختانه توانسته‌ایم با هم‌فکری و مشارکت دستگاه‌های ذی‌ربط ارتباطات فرهنگی را در بُعد منابع طبیعی ارتقا دهیم تا حتی‌الامکان بهره‌برداران و مجریان منابع طبیعی با قوانین و مسائل منابع طبیعی آشنا شوند تا روند تخریب در عرصه‌های مرتعی و ملی به‌خصوص در روستاها به کمترین سطح برسد.

خزائی مهم‌ترین اهداف انعقاد تفاهم‌نامه را پیشگیری از اطفای حریق، احیا و بازسازی اراضی تخریب‌شده، تأمین نهال مورد نیاز نیروی انتظامی برای کاشت در پاسگاه‌ها و مراکز آموزشی و پادگان‌ها، همکاری در توسعه و کشت گیاهان داروئی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و تخصصی و اجرای سریع احکام صادره از مراجع قضائی در جهت مبارزه با زمین‌خواران و متصرفان اراضی ملی عنوان و اظهار امیدواری کرد: با اجرای مفاد این تفاهم‌نامه گام ‌مؤثری در حفاظت از عرصه‌های ارزشمند طبیعی برداشته شود.

گفتنی است، در این دیدار سرهنگ مهدی نوری فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان همدان، عباس قبادی معاون فنی، سید‌امین مشعریان رئیس آموزش و ترویج و مهرداد آزادی رئیس روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز حضور داشتند.

  لینک
https://www.sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/48881