کد خبر : 49009
تاریخ : 1400/9/7
گروه خبری : جامعه

در آستانه سقوط به «سیاهچال جمعیتی» هستیم!

محمود ارجمند اظهار کرد: جمعیت ایران از صدها سال قبل در کانون توجه دشمنان و استکبار جهانی بوده است و در حالی که ما خواب بوده‌ایم برای آن برنامه‌ریزی هدفمند کرده‌اند!

وی ادامه داد: تأسف‌بارتر این است که برخی در داخل کشور طی 40 سال گذشته گوش به دهان ایادی و شیادان استکبار جهانی بوده و به‌سمت قوانین به‌ظاهر دلسوزانه آن‌ها میل کرده‌اند؛ تا اینکه الآن در نزدیکی افتادن در قعر سیاهچالی هستیم که آن‌ها برای ما تدارک دیده‌اند که اگر خود را از این سیاهچال دور نکنیم و در آن بیفتیم تا 150 سال دیگر نمی‌توانیم از آن بیرون بیاییم.

رابط مجمع فعالان جمعیت استان هرمزگان خاطرنشان کرد: از زمانی که دولت مردمی و مجلس انقلابی بر مسند مدیریت کشور قرار گرفته‌اند، متوجه تدارک دشمن برای به ذلت کشاندن کشور با تغییر ساختار جمعیتی و بالا بردن سن پیری جمعیت کشور شده‌اند و به این مسئله به‌صورت حیاتی توجه می‌شود و در دستور کار قرار گرفته است.

ارجمند افزود: به‌طوری که قانون خانواده و جوانی جمعیت در فرصت بسیار کمی توسط مجلس تدوین و تصویب و به دولت ابلاغ شده است و دولت مردمی نیز مصمم بر اجرای تمام مفاد آن است بنابراین از آنجا که اقشار تأثیرگ؛ مجمعی تحت عنوان مجمع ملی فعالان جمعیت تشکیل و متناظر آن نیز در سراسر استان‌ها ضرورت آن احساس و بلافاصله این مجمع در سراسر استان‌ها تشکیل شده است.

وی گفت: کنشگرها کسانی هستند که پرداختن به مسئله مهم جمعیت و جوانی کشور را دریافته و لذا حاضر هستند برای رفع موانع جوانی کشور در قالب مجمع فعالان جمعیت استان همکاری کنند.

وی اضافه کرد: این دوره به‌مدت دو روز و به‌صورت مجازی و با استقبال بی‌نظیر کنشگران حوزه جمعیت و با تبیین مباحث مقدماتی توسط حجت‌الاسلام ساکی، دبیر محترم مجمع ملی فعالان جمعیت کشور و در ادامه با حضور اساتیدی همچون استاد توکلی، پژوهشگر حوزه جمعیت، دکتر خلیل علی محمدزاده، پزشک و دکترای حرفه‌ای از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی؛ دکتر حسین مروتی، کارشناس و پژوهشگر و حجت‌الاسلام مسلم وافی، فعال و چهره سرشناس حوزه جمعیت برگزار شد.

رابط مجمع فعالان جمعیت استان هرمزگان تصریح کرد: امید است تا پایان سال جاری، در محل دفتر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان هرمزگان اتاق عملیاتی تأسیس خواهیم کرد؛ برای تعریف عملیات‌های قابل اجرا در حوزه تبیین مسئله حیاتی جمعیت و رفع موانع و مشکلات پیشِ روی آن که کنشگران حوزه جمعیت دقیقاً بدانند که چه برنامه‌هایی را و در چه سطحی و به چه کیفیتی باید دنبال کنند.

  لینک
https://www.sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/49009