کد خبر : 49446
تاریخ : 1400/9/17
گروه خبری : استان‌ها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

کنترل بازار با همکاری بسیج به‌صورت جدی انجام می‌شود

محمدفرید سپری در جلسه قرارگاه امنیت غذایی محصولات کشاورزی استان کردستان در سنندج اظهار کرد: بتازگی تفاهم‌نامه‌ای بین معاون اول رئیس جمهوری و رئیس سازمان بسیج مستضعفان منعقد شده که بر اساس آن جهاد کشاورزی و دیگر دستگاه‌های مرتبط با همکاری بسیج، کار کنترل و رصد بازار را انجام خواهند داد.

وی با بیان اینکه کنترل بازار به طول کلی از سال آینده از وزارت صنعت، معدن و تجارت به جهاد کشاورزی انتقال داده می‌شود، افزود: این کار توسط جهاد کشاورزی و دستگاه‌های دیگر از جمله نمایندگانی از سازمان صمت، سپاه و تعزیرات حکومتی انجام می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه تمام زنجیره محصولات کشاورزی ازجمله تأمین نهاده و کود و بذر نیز در قالب این طرح رصد خواهد شد، اضافه کرد: کماکان تا ایجاد زیرساخت‌های لازم، کنترل بازار و معرفی متخلفان از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت خواهد بود اما به زودی باید خود جهاد کشاورزی به صورت مستقیم وارد این کار شده و متخلفان را به تعزیرات حکومتی معرفی کند.

سپری خواستار پیوستن نیروهای بسیج برای اجرای صحیح نظارت بر بازار شد و ادامه داد: قرارگاه امنیت غذایی، کنترل بازار از تولید تا کف بازار را با جدیت اجرا می‌کند.

وی به انتظار مردم برای کنترل مؤثر بر بازار محصولات غذایی اشاره کرد و گفت: نیاز است با متخلفان جدی برخورد شود تا شاهد گران‌فروشی و تخلفات دیگر نباشیم.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان هم با بیان اینکه دولت می‌خواهد از ظرفیت بسیج برای کنترل و نظارت بر بازار استفاده کند، افزود: پیش از این نظارت بر بازار خرده‌فروشی برعهده وزارت صنعت، معدن و تجارت بود که اکنون به جهاد کشاورزی واگذار شده است.

شهریار حنیفی اضافه کرد: 25 قلم کالا ازجمله گوشت، مرغ و تخم مرغ معرفی شده است تا با همکاری بسیج و ارگان‌های مربوطه، نظارت بر تولید و توزیع آن صورت گیرد.

وی با اشاره به معرفی 9 نفر از سازمان صنعت، معدن و تجارت برای همکاری با جهاد کشاورزی جهت نظارت بر بازار، ادامه داد: هنوز زیرساخت‌های لازم برای این کار اجرا نشده اما بازرسی‌ها از اصناف و بازار سنندج آغاز شده است.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان نان را یکی از مهم‌ترین اقلام غذایی مهم در استان عنوان کرد و گفت: شرکت غله و خدمات بازرگانی در قالب طرح کنترل بازار، نوع پخت آرد، وزن چانه و میزان مصرف آرد را در خبازی‌ها رصد خواهد کرد.

95 هزار واحد صنفی در کردستان مشغول به فعالیت هستند که 17 هزار مورد آن در سنندج قرار دارد.

  لینک
https://www.sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/49446