کد خبر : 49531
تاریخ : 1400/9/20
گروه خبری : استان‌ها

نماینده خمین:

با دستور رئیس‌جمهور واردات ماشین‌آلات مستعمل ممنوع شد

علیرضا نظری با اشاره به نشست مجمع نمایندگان استان با رئیس‌جمهور و طرح موضوع واردات دستگاه‌های مستعمل به کشور و ایجاد اختلال در تولید شرکت هپکو اراک با این نوع واردات، اظهار کرد: در این نشست نمایندگان اراک با اشاره به این موضوع، احتمال ورود 12 هزار دستگاه مستعمل با کارکرد بالای پنج سال را زنگ خطری برای تولید داخلی دانستند و رئیس‌جمهور نیز با اطلاع از این موضوع بلافاصله دستور داد تا با قید فوریت از واردات این نوع ماشین‌‌ها ممانعت به‌عمل آید و با ثبت سفارش داخلی جلوی ورشکستگی شرکت‌هایی همچون هپکو گرفته شود.

وی تصریح کرد: در بحث صنعت استان و کارت‌های بازرگانی که عمدتاً از تهران صادر می‌شود و این به ضرر استان است، توصیه شد که تولیداتی که در این استان‌ها انجام می‌شود، باید بازگشت سرمایه‌گذاری آن برای خود مردم استان سودآور باشد و یکی از موضوعاتی است که به آن پرداخته شد.

نماینده مردم خمین در مجلس افزود: بحث بازنگری طرح توسعه شهرستان خمین که در زمان مجلس ششم تصویب و مصوبه مقام معظم رهبری و هیئت دولت را داشته است و تاکنون زمین مانده نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت، علاوه‌بر بحث توسعه، زیرساخت‌های صنعتی و گردشگری در استان ازجمله شهرستان خمین نیز مورد تأکید قرار گرفت.

نظری اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که پیرامون حوزه انتخابیه خمین مطرح شد، بحث راه‌اندازی و ایجاد شرکت سایپا بود که قرار بود در خمین ایجاد شود و تولیدی معادل یک‌هزار و 350 دستگاه در شهرستان خمین داشته باشد که عملاً طی این سال‌ها به فراموشی سپرده شد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مسائل مطروحه بحث راه‌های مواصلاتی و مصوبات سفر بود که عملاً زمین مانده‌اند؛ جاده‌های مواصلاتی از اراک به خمین، الیگودرز به گلپایگان و دلیجان به خمین مسیرهایی هستند که هرروز با انبوه بالایی از تصادفات مواجه هستند که در جلسه مجدد مطرح شد و رئیس‌جمهور قول پیگیری را دادند.

نماینده مردم خمین افزود: بحث ایجاد شهرک گل و گیاه و بحث خطوط پروازی، راه‌آهن خمین به گلپایگان و اصفهان، خمین- دلیجان و اصفهان و لزوم تکمیل طرح‌های نیمه‌کاره از دیگر موضوعات مطرح‌شده در این نشست بود.

نظری گفت: آلودگی شهرهای صنعتی استان، به‌ویژه اراک و استفاده نیروگاه شازند از سوخت مازوت از دیگر مباحثی بود که مجمع نمایندگان از رئیس‌جمهور برای حل آن درخواست مساعدت کردند.

  لینک
https://www.sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/49531