کد خبر : 51218
تاریخ : 1400/10/27
گروه خبری : استان‌ها

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان:

یادواره شهید دانش‌آموز محمدرسول رضایی در اسدآباد برگزار می‌شود

محمد پورداود روز گذشته در نشست خبری یادواره گرامیداشت همکلاسی آسمانی شهید محمدرسول رضایی، شهید شاخص دانش‌‌آموزی کشور در استان همدان مطرح کرد: این مراسم چهارشنبه مورخ 29 دی‌ماه در شهرستان اسدآباد برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: شهید و شهادت واژگانی مقدس هستند که علاوه‌بر داشتن معنای حی بودن، برگرفته از ادبیات اسلامی و عاشورایی است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان با بیان اینکه این‌روزها هجمه‌های بسیاری علیه نوجوانان و جوانان ما صورت می‌گیرد و تلاش‌های دشمن برای سست شدن بنیان خانواده‌ها را شاهدیم، گفت: در عرصه تعلیم و تربیت یکی از راه‌های غلبه بر این دشمنی‌ها، بهره گرفتن از الگوی شهید و شهادت است.

پورداود به ساحت‌های 6 گانه تعلیم و تربیت اشاره کرد و افزود: ساحت اول از ساحت‌های 6 گانه مذکور بُعد عبادی، اخلاقی و دینی و ترویج روحیه ایثار و شهادت است که با برگزاری یادواره‌ها می‌توان در این مسیر گام برداشت.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان با تأکید بر اینکه شهدا شعائر و الگوهای ما هستند که برگرفته از تعالیم الهی از عزیزترین موجودیت خود یعنی جانشان گذشتند و به لقاء‌الله رسیدند، ابراز کرد: شهدا در طریق علم و تعلیم در رسیدن به لقاء‌الله شاگرداول هستند و همواره الگوهای ما خواهند بود.

پورداود با اشاره به اینکه در راستای ترویج فرهنگ عاشورایی و روحیه ایثار و شهادت اقداماتی چون تدوین کتاب شاگرداولی‌ها، برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم، جشنواره لاله‌های روشن و غیره از سوی اداره کل در سطح استان انجام شده است، به دیگر اقدامات در این عرصه پرداخت و گفت: از دیگر اقدامات می‌توان به تجلیل از فرزندان شهدا، جانبازان و ایثارگران برای نخستین‌بار، تجلیل از آزادگان شاغل و بازنشسته استان طی هرسال در گرامیداشت سالروز آزادگان، صدور دیپلم افتخاری جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا و پدر و مادر شهدا و نیز دیدار دوره‌ای و مستمر با خانواده شهدای دانش‌آموز اشاره کرد.

وی به برگزاری اردوی یاوران ولایت، تجلیل از پیشکسوتان جبهه و جنگ در کنگره پیشکسوتان جهاد و شهادت، معرفی و تجلیل از معلمین شاخص شهید در استان و برگزاری یادواره شهید شاخص سال نیز اشاره کرد و افزود: تمثال شهید دانش‌آموز محمدرسول رضایی در دفتر مقام معظم رهبری فضیلت این شهید را برای ما صدچندان می‌کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در خلال این یادواره رونمایی از کتاب شاگرداولی، انتشار 350 ویژه‌نامه، جشنواره‌ دل‌نوشته‌هایی با شهدا و دیگر برنامه‌ها نیز برگزار خواهد شد، تصریح کرد: یک مدرسه مناسب نیز در شهرستان اسدآباد به نام و یاد این شهید بزرگوار نام‌گذاری خواهد شد.

پورداود با بیان اینکه بعد از شهادت سردار سلیمانی نیز 19 مدرسه به نام ایشان مزین شد، گفت: بیشتر ابنیه آموزشی در استان همدان مزین به یاد و نام شهدای دانش‌آموز و فرهنگی هستند.

در ادامه این جلسه مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان همدان نیز ضمن گرامیداشت یاد 36 هزار شهید دانش‌آموز کشور و یک‌هزار و 76 شهید دانش‌آموز استان، از رونمایی کتاب «آن مرد کوچک» در زمینه زندگینامه شهید محمدرسول رضایی و کتاب «شاگرداولی» در زمینه یک‌هزار و 76 دانش‌آموز شهید همدانی خبر داد.

کاظم مظاهری با تأکید بر اینکه روز چهارشنبه مورخ 29 دی‌ماه یادواره شهید دانش‌آموز محمدرسول رضایی برگزار خواهد شد، گفت: سخنران این مراسم سردار آبنوش خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه این مراسم با استفاده از ظرفیت دانش‌آموزی برگزار خواهد شد، افزود: افتتاح راهیان نور مجازی و توزیع یک‌هزار بسته لوازم‌التحریر بین دانش‌آموزان نیازمند و نیز توزیع اقلام معیشتی در حاشیه این مراسم به انجام خواهد رسید.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان همدان با تأکید بر اینکه این یادواره به‌صورت زنده از شبکه شاد پخش می‌شود و یادواره زیرمجموعه کنگره بزرگ هشت هزار شهید استان خواهد بود، مطرح کرد: مکان برگزاری این مراسم به‌صورت دقیق به‌زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مظاهری با بیان اینکه شهید محمدرسول رضایی با دست‌کاری شناسنامه خود را 14 ساله معرفی کرده و راهی جبهه شده بود، عنوان کرد: این شهید در سال 66 به شهادت رسید و اهل اسدآباد بود که دو سال به‌عنوان شهید دانش‌آموز شاخص کشوری انتخاب شده است.

  لینک
https://www.sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/51218