کد خبر : 51240
تاریخ : 1400/10/27
گروه خبری : استان‌ها

مهلت ارسال آثار به جشنواره «داستان خرمشهر» در همدان، 30 بهمن‌ماه

«محمد برخوردار» روز یکشنبه آزادی خرمشهر را بازپس‌گیری غرور ملی ما ایرانی‌ها دانست و اظهار کرد: به‌مناسبت چهلمین سالروز آزادسازی خرمشهر جشنواره داستان کوتاه خرمشهر از سوی سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس برگزار می‌شود.

برخوردار گفت: آثار ارسالی که از طریق پست و یا پست الکترونیک به جشنواره ارسال می‌شوند، باید در فرمت‌های pdf، doc وdocx به همراه نشانی دقیق پستی همراه با شرح حال کوتاهی از نویسنده باشد.

وی با اشاره به اینکه تألیف برای همه گروه‌های سنی آزاد است، اظهار کرد: حجم داستان حداکثر تا پنج هزار کلمه باشد و آثاری که از قبل منتشر نشدند، مورد قبول واقع می‌شوند.

برخوردار با اشاره به جوایز شرکت‌کنندگان در این جشنواره، گفت: نفر اول 100 میلیون ریال به همراه دیپلم افتخار و تندیس جشنواره را کسب خواهد کرد، نفر دوم 70 میلیون ریال، نفر سوم 50 میلیون ریال و نفر چهارم تا دهم نیز 10 میلیون ریال به همراه لوح تقدیر کسب می‌کنند.

وی افزود: علاقه‌مندان می‌توانند داستان کوتاهی در این زمینه تهیه و به دبیرخانه استانی واقع در همدان، بلوار بعثت، بالاتر از استانداری، مابین شکریه و هنرستان ارسال و یا از طریق شبکه اجتماعی واتساپ به شماره 09301010811 ارسال کنند.

مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس استان همدان یادآور شد: بدون شک آزادی خرمشهر نقطه عطف تاریخ دفاع مقدس است، چراکه غرور ملی مردم ما را بازسازی کرد و طعم شیرین پیروزی را به ملت چشانید.

برخوردار اظهار کرد: انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان، جلوگیری از فراموشی، تحریف رشادت‌های بزرگ‌مردان تاریخ ایران و رساندن پیام شهدا به گوش مردم و سایر ملت‌ها، از وظایف اصلی این بنیاد است.

آیین اختتامیه، تقدیر و اهدای جوایز نیز در خردادماه 1401 برگزار خواهد شد.

  لینک
https://www.sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/51240