کد خبر : 51352
تاریخ : 1400/10/29
گروه خبری : استان‌ها

در شورای ورزش همگانی استان همدان مطرح شد:

از نبود سند و برنامه مدون تا لزوم رفع موانع توسعه ورزش همگانی در استان

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان روز گذشته در شورای ورزش همگانی استان همدان با بیان اینکه باید در راستای ورزش همگانی سندی ارائه داد و انتظارات از دستگاه‌ها مشخص شود، گفت: در این زمینه سند برنامه ترویج فرهنگ ورزش همگانی در سال 98 مصوب شده است.

محرم روزبه با بیان این موضوع، خاطرنشان کرد: استان همدان در عرصه ورزش همگانی، استانی فعال است، اما باید این روند توسعه یابد.

وی رتبه همدان در این راستا را سوم کشوری اعلام کرد و افزود: ورزش در رده‌های سنی در ادارات ما مغفول مانده است.

روزبه با تصریح بر اینکه 23 درصد جمعیت استان همدان در ورزش همگانی مشغول‌اند، ابراز کرد: بحث مالی، خصوصی و سرمایه‌گذاری نیز در عرصه ورزش همگانی باید مد نظر قرار گیرد.

   مصوبات شورا اجرا شود

در ادامه سرپرست هیئت ورزش‌های همگانی استان همدان نیز با بیان اینکه مصوبات این شورا باید اجرایی شوند، با گلایه‌مندی گفت: این مصوبات اجرایی نمی‌شود و حال باید کجا پیگیر این موضوع باشیم؟

هادی سبزواری با تأکید بر اینکه استان همدان در زمینه ورزش‌های همگانی مستعد بوده و زیرساخت‌های آماده‌ای در این زمینه دارد، تصریح کرد: امیدوارم همه ما دست به دست هم در این مسیر گام برداریم و با اجرایی شدن مصوبات پیش رویم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در سال جاری در زمینه ورزش کارکنان 9 رشته مد نظر قرار گرفته شده است، گفت: این رشته‌ها برای بانوان و آقایان مد نظر قرار گرفته شده است.

   پیشنهادات مغفول مانده است

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزشوپرورش استان همدان در ادامه این جلسه با بیان اینکه باید سهم تمامی دستگاه‌های استان در بحث ورزش همگانی دیده شود، اظهار کرد: پیشنهاداتی تاکنون ارائه داده‌ایم، اما مغفول مانده‌اند.

عبداله جعفری خواستار وجود سندی به‌عنوان مشخص‌کننده مسیر در عرصه شورای ورزش همگانی شد و گفت: باید سندی پنج‌ساله به‌صورت استانی در این زمینه طراحی و تدوین شود.

وی خاطرنشان کرد: از سویی لازم است که کمیته رفع موانع توسعه ورزش همگانی در استان همدان ایجاد شود، چراکه این موضوع اورژانسی و نیازمند توجه ویژه است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش استان همدان در پایان اعتبار مورد نیاز برای کاروان 110 نفره کارکنان آموزش‌وپرورش در عرصه ورزشی را برابر سه میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: باید مدیران ارشد استان به مقوله ورزش همگانی و ورزش کارکنان توجه ویژه داشته باشند.

گفتنی است؛ در این جلسه بر لزوم اجرایی شدن مر قانون، تهیه سند ورزش همگانی استان، توجه به ورزش بانوان، مد نظر قرار دادن ورزش روستایی و عشایری و غیره، تأکید شد.

  لینک
https://www.sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/51352