کد خبر : 51491
تاریخ : 1400/11/3
گروه خبری : اقتصادی

هپکو ادعای وزارت راه را کذب دانست

28 دی‌ماه امسال بود که معاون وزیر راه و شهرسازی طی مصاحبه با یکی از خبرگزاری‌ها اعلام کرد: «هپکو 300 میلیارد تومان گرفت، اما یک پیچ هم تحویل نداد».

امیرمحمود غفاری در این مصاحبه عنوان کرده بود که در سال 98 بودجه‌ای بالغ‌بر 300 میلیارد تومان برای نوسازی ماشین‌آلات از محل اعتبارات خسارات حوادث طبیعی تصویب شد، اما سازمان برنامه بودجه این مبلغ را به شرکت هپکو پرداخت کرد و قراردادی با آن‌ها بسته شد تا این شرکت برای سازمان راهداری خودرو تولید کند که البته یک پیچ هم از آن خودروها تحویل سازمان راهداری نشد و بنابراین وضعیت ماشین‌آلات راهداری در کشور نامطلوب است.

طرح این اظهارات با واکنش مسئولان شرکت هپکو همراه شد، به‌گونه‌ای که عضو شورای اسلامی کار هپکو در مصاحبه‌ای این اظهارات را کذب محض دانست و گفت: اینکه گفته شده شرکت هپکو در سال 98 بالغ‌بر 300 میلیارد تومان از سازمان برنامه بودجه گرفته، به هیچ عنوان صحت ندارد و از معاون وزیر راه درخواست داریم چنانچه سند و مدرکی در این رابطه دارند، در اختیار رسانه‌ها قرار دهند.

سیدامیر میرناصری افزود: وزارت راه و شهرسازی از سه هزار دستگاهی که قرار بود براساس مصوبه سه وزارتخانه برای تجهیز ناوگان راهداری‌ها به شرکت هپکو سفارش دهد، تنها پیش‌پرداخت 50 دستگاه را امسال به حساب شرکت هپکو واریز کرد که در دستور کار تولید قرار گرفته و اکنون درحال تولید است.

وی با بیان اینکه عده‌ای که قصد دارند واردات کنند درتلاش هستند تا هپکو را ناتوان جلوه دهند بلکه از این طریق به اهداف خود برسند، تصریح کرد: براساس قرارداد منعقدشده شرکت هپکو زمان تحویل ماشین‌آلات اواسط سال 1401 است و هنوز زمان تحویل این ماشین‌آلات فرا نرسیده که وی ادعا کرده یک پیچ هم تحویل سازمان راهداری نشده است!

میرناصری گفت: جای سؤال است که معاون وزیر راه چرا و براساس کدام مستندات چنین سخنانی را مطرح و شرکت هپکو را به بی‌تعهدی متهم کرده است؟ آیا این اتهامات وزارت راه و شهرسازی و اتهامات معاون وزیر صمت مبنی بر عدم توانایی تولید در شرکت هپکو و مانع شدن این شرکت جهت واردات معادن، پشت پرده‌هایی دارد که به‌صورت هماهنگ این موارد مطرح می‌شود؟

گفتنی است، تاریخ و تصویر قرارداد هپکو با سازمان راهداری نشان می‌دهد تاریخ این قرارداد خردادماه سال 1400 است و شرکت هپکو متعهد شده 14 ماه پس از انعقاد قرارداد نسبت به تحویل دستگاه‌ها اقدام کند که تا مردادماه سال 1401 باید ماشین‌آلات را تحویل دهد.

  لینک
https://www.sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/51491