کد خبر : 51637
تاریخ : 1400/11/6
گروه خبری : استان‌ها

مشاور رسانه‌ای مدیرکل حوزه استاندار همدان مطرح کرد:

دهه فجر را نوروز سیاسی ملت ایران بدانیم

به‌مناسبت چهل‌وسومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، نخستین جشنواره فجر استان همدان در دو بخش «رسانه‌ای و مردمی» آغاز به‌کار کرد.

در بخش رسانه‌ای این جشنواره رسانه‌های رسمی در چهار بخش روزنامه‌های سراسری، روزنامه‌های استانی، خبرگزاری‌های رسمی و پایگاه‌های خبری می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

به‌منظور رعایت عدالت و سنجش صحیح آثار ارسالی رقابت در چهار گروه (روزنامه‌های استانی)، (روزنامه‌های سراسری، هفته‌نامه‌ها و ماهنامه‌های سراسری و استانی)، (خبرگزاری‌های رسمی فعال در استان همدان) و (پایگاه‌های خبری استان همدان) برنامه‌ریزی‌ شده است.

در همین راستا برای کسب اطلاعات تکمیلی با مازیار عبدی، مدیر روابط عمومی استانداری همدان به گفت‌وگو نشستیم که نتیجه را باهم می‌خوانیم:

مشاور رسانه‌ای مدیرکل حوزه استاندار همدان با بیان اینکه فلسفه وجودی جشنواره مردمی و رسانه‌ای فجر ایجاد یک جریان نو در انعکاس، انتشار و پوشش اخبار مربوط به دهه فجر است، مطرح‌کرد: جدی‌ترین خط نبرد نرم در عرصه‌ سیاسی و اجتماعی، ایجاد شکاف بین مردم و نظام مقدس اسلامی است.

مازیار عبدی گفت: دشمنان برای اینکه به اهداف خود دست یابند و مردم را نسبت به‌ نظام و انقلاب بدبین کنند، دستاوردهای انقلاب را در نظر عموم مردم کم و ناچیز جلوه می‌دهند.

وی با بیان اینکه در این جشنواره فرصتی فراهم می‌شود که مردم و مسئولین نگاه جدیدتر و جدی‌تری نسبت به دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران داشته باشند، عنوان کرد: در جشنواره تلاش می‌شود که دستاوردهای انقلاب بیشتر از گذشته به نمایش گذاشته شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه همه‌ساله رسانه‌ها در دهه فجر تمرکز بیشتری روی پیشرفت‌ها و دستاوردها دارند، ابراز کرد: جشنواره مذکور این فرصت را فراهم می‌آورد که هر رسانه رسمی که مجوز از وزارت ارشاد دریافت کرده است، این دستاوردها را بیشتر از سال‌های گذشته پوشش دهد.

عبدی افزود: در این جشنواره فرصتی فراهم شده است که رسانه‌ها با فراغ‌ بال و خلاقیت بیشتر و بهتری و با بهره‌گیری از شیوه‌های متفاوت خبری شامل عکس، گزارش، اینفوگرافی و غیره، دهه فجر امسال را پوشش دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه بدون شک خط مشخص نبرد نرم دشمنان در عرصه سیاسی و اجتماعی ناکارآمد جلوه‌ دادن نظام است، عنوان کرد: در این راستا دشمن برای این کار کاستی‌های کوچک را بزرگ و دستاوردهای بزرگ را کوچک نشان می‌دهد.

عبدی اظهار کرد: گروه مجهز رسانه‌ای استان همدان از نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی در کنار ارزش‌های نظام ایستاده و نقش خود را به بهترین شکل ایفا کرده است.

وی بیان کرد: به اعتقاد استاندار همدان «رسانه رسول رستگاری و بیداری جامعه است، با رسانه باید صادق بود و ما با رسانه محرم و نامحرم نداریم».

عبدی با بیان اینکه اکنون در گذرگاه و پیچی تاریخی به‌سر می‌بریم، تصریح کرد: به فرموده مقام معظم رهبری «نبرد، نبردِ روایت‌ها است»؛ ازاین‌رو بنا داریم تا با دستور استاندار همدان، طرحی نو دراندازیم.

وی با بیان اینکه این جشنواره در رسانه‌های رسمی در چهار سطح رسانه‌های مکتوب سراسری، رسانه‌های مکتوب استانی، خبرگزاری‌های رسمی و پایگاه‌های خبری برگزار خواهد شد، اظهار کرد: کمیت خبرهایی که ارسال می‌شود، بسیار اهمیت دارد؛ گستردگی حوزه‌هایی که در آن خبر کار می‌شود نیز مهم است؛ همچنین خلاق، بدیع و متنوع بودن شیوه‌های خبری از امتیازاتی برخوردار خواهد بود.

این مقام مسئول اعلام کرد: رسانه‌های مکتوب علاوه‌بر نوشتار، از شیوه‌های دیگر اطلاع‌رسانی در صفحات مجازی خود استفاده کنند؛ موشن‌گرافیک و عکس نیز قطعاً امتیازآور خواهد بود. در این بخش تلاش شده است به‌صورت ویژه و خاص به تمام خدمات دولت سیزدهم پرداخته شود. پرداختن به حوزه‌هایی که تا پیش‌ از این اندکی مهجور بوده و تاکنون دیده نشده، یکی از علل طراحی این بخش است.

عبدی با بیان اینکه باید دهه فجر را نوروز سیاسی ملت ایران بدانیم، اذعان کرد: در این نوروز سیاسی باید امور به‌صورت مردمی اجرا شود؛ مردم احساس کنند که این‌روزها جشن است. وقتی تاریخ گواهی می‌دهد ما از زیر یوغ ستم‌شاهی بیرون آمدیم، باید مردم صاحبان جشن باشند و در برگزاری آن مشارکت کنند.

مشاور رسانه‌ای مدیرکل حوزه استاندار همدان ادامه داد: در بخش مردمی، باید گفت هر فردی امروز با داشتن تلفن همراه و حساب کاربری در فضای مجازی یک رسانه به‌ حساب می‌آید. در این بخش با محوریت پلتفرم اینستاگرام، هر فردی که خبری را بازنشر و یا تولید کند؛ چه در قالب عکس و چه در قالب کلیپ، می‌تواند در جشنواره شرکت کند.

وی افزود: هر فردی که در نشر اخبار خوب در جامعه امروزی تلاش کند، ازنظر ما برنده است؛ مثلاً فردی که حتی با تلفن همراه از پیشرفت‌های پروژه‌ها و دستاوردهای انقلاب عکس بگیرد، از نظر ما برنده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه گاهی اوقات فضای رسانه به‌گونه‌ای است که تنها اقدامات ادارات برخوردار بیشتر از سایر ارگان‌ها دیده می‌شود، عنوان کرد: برگزاری جشنواره مذکور فرصت دیده‌ شدن اقدامات و عملکردهای همه ارگان‌ها را فراهم می‌کند.

مشاور رسانه‌ای مدیرکل حوزه استاندار همدان ضمن اشاره به داورهای جشنواره فجر، اظهار کرد: اکثر داورهای جشنواره فجر از نام‌آشنایان خانه مطبوعات و رسانه‌ها هستند که می‌توان به آقایان فریدونی، خوش‌گفتار، عطاءالله شعبانی‌راد، حسین صادقیان، احسان مطهری، سعید شهباز و وحید نوریه اشاره کرد.

وی افزود: استاندار این مأموریت را به من داد تا خطاب به روابط‌ عمومی‌ها بگویم در تعامل کامل با رسانه‌های استان همدان باشید تا این جشنواره به بهترین وجه خود برگزار شود و اطلاع‌رسانی را به بهترین وجه ممکن داشته باشیم؛ قطعاً در کار ما خلل هست که از نقد و پیشنهاد منصفانه شما بهره‌مند خواهیم شد.

گفتنی است، این جشنواره از شنبه دوم بهمن‌ماه آغاز شده و تا روز پایانی این ماه ادامه دارد؛ اما شرکت‌کنندگان مهلت دارند تا چهارم اسفندماه آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند، اطلاعات بیشتر در پوستر جشنواره درج شده است.

  لینک
https://www.sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/51637