کد خبر : 55305
تاریخ : 1401/2/24
گروه خبری : استان‌ها

شهردار همدان در جلسه با مدیر عامل شرکت گاز استان همدان:

نتیجه تعامل بین سازمان‌ها خدمت بهتر به مردم باشد

به گزارش سپهرغرب به نقل ازمدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری همدان، در جلسه‌ای که با حضور شهردار و مسئولان مدیریت شهری و مدیر و مسئولان شرکت گاز استان همدان برگزار شد بر ارتقای تعاملات و همکاری در زمینه‌های مختلف بین شهرداری و شرکت گاز در راستای خدمت‌رسانی مطلوب به شهروندان تاکید شد.

شهردار همدان با اشاره به اینکه تعامل و ارتباط شهرداری با اداره گاز در گذشته و در حال حاضر مثبت و مطلوب بوده است گفت: در دوره مدیریت شهری جدید تلاش می‌کنیم با اتخاذ تدابیر و سیاستگذاری مناسب شرایط خوبی برای پیشبرد برنامه‌های خدمت‌رسانی به مردم فراهم شود.

وی با ابراز امیدواری درخصوص تقویت تعاملات بین مدیریت شهری با اداره گاز و سایر دستگاه‌ها اظهار کرد: نتیجه این تعاملات باید در خدمت بهتر به مردم نمود پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه دایره خدمت‌رسانی شهرداری با هیچ دستگاهی قابل مقایسه نیست افزود: نحوه خدمت‌رسانی مطلوب بر کیفیت زندگی شهروندان تاثیر گذار است. محوریت کار در شهرداری بر این اصل قرار گرفته است.

حسینی اظهارکرد: مقرر شد در خصوص حل مسائل مربوط به مجموعه 48 هکتاری و املاک پشت دادگستری کارگروه تخصصی و مشترکی تشکیل شود.

شهردار همدان با اشاره به پروژه شهرک باغ ویلایی 600 واحدی، مسیر گردشگری تاریخی فرهنگی از باباطاهر تا آرامگاه بوعلی، خانه‌های واجد ارزش، میدان‌بار و بازسازی کاروانسراها افزود: در حوزه مباحث تاسیسات گاز، آب و برق لازم است اداره گاز و سایر دستگاه‌های اجرایی جهت خدمت‌رسانی مطلوب با مدیریت شهری همکاری کنند.

مقام ارشد مدیریت شهری بازار همدان و خانه‌های واجد ارزش تاریخی را به عنوان هویت فرهنگی شهر همدان ارزیابی کرد و عنوان کرد: بازار و خانه‌های تاریخی همدان جزو ثروت و سرمایه شهر هستند و باید دستگاه‌های اجرایی با همکاری در زمینه بازآفرینی و مرمت این مکان‌ها به عنوان هویت فرهنگی برای نسل‌های آینده کمک حال شهرداری باشند.

حسینی با تأکید بر رسیدگی به کاروانسراهای شهر همدان افزود: برای مثال کاروانسرای زغالی‌ها و سایر کاروانسراهایی که در بهترین نقطه شهر واقع هستند با هزینه کم قابل مرمت هستند که ظرفیت خوبی به لحاظ گردشگری دارد.

شهردار همدان ثبت جهانی هگمتانه و مسیر تاریخی فرهنگی گردشگری از باباطاهر تا بوعلی را از طرح‌های مهم گردشگری برشمرد و گفت: برای تحقق این طرح‌ها لازم است دستگاه‌های متولی پای کار بیایند.

در ادامه وحید علی‌ضمیر معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری همدان با اشاره به تعامل مثبت بین شهرداری و اداره گاز گفت: امیدواریم با حضور مدیریت جدید و سیاستگذاری مناسب شاهد اتفاقات خوبی در سطح شهر و خدمت‌رسانی باشیم.

علی‌ضمیر با تأکید بر گستردگی وظایف شهرداری همدان گفت: خدمت‌رسانی مطلوب به شهروندان بدون همکاری با مجموعه‌های ذی‌ربط امکانپذیر نیست.

وی با اشاره به پروژه جداره‌سازی خیابان بوعلی و کف‌سازی پیاده‌رو‌ها افزود: در اموری که در دستور کار کمیسیون حفاری قرار دارد بر محور حفظ و ارتقای زندگی شهری برای شهروندان تعریف می‌شود.

در ادامه محمد صادق محبی‌نظر سرپرست شرکت گاز استان همدان از ارتقای همکاری بین شرکت گاز و شورای شهر و شهرداری در زمینه‌های مختلف تخصصی و آموزشی در راستای بهبود ارائه خدمات بهتر خبر داد و عنوان کرد: همکاری با پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان در دستور کار شرکت گاز است. وی اهداف کلان آموزش شهروندی را از مهم‌ترین اولویت‌های کاری خود دانست و افزود: لازم است از ظرفیت‌های لازم شهرداری و مدیریت شهری برای ارائه آموزش‌های لازم به شهروندان درخصوص فرهنگ ایمنی و اصلاح الگوی مصرف و مدیریت انرژی بهره گرفته شود.

محبی نظر وضعیت همدان را از لحاظ تجهیزات و ایستگاه‌های تقویت فشار گاز مطلوب ارزیابی کرد و اظهار کرد: تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز متشکل از نخبگان، بسیج و خبرگان در راستای حل معضلات انرژی جزو برنامه‌ها و سیاست‌های شرکت گاز است.

وی با بیان برخی مشکلات خاطر نشان کرد: برای رفع معضلات در زمینه‌های مختلف نیازمند تعامل با شورای شهر، شهرداری و دستگاه‌های مختلف هستیم.

  لینک
https://www.sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/55305