کد خبر : 55320
تاریخ : 1401/2/25
گروه خبری : استان‌ها

برگزاری جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی در همدان

مسعود ویژه در جمع خبرنگاران از انتشار فراخوان جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی در استان خبر داد و افزود: این فراخوان با هدف ترغیب و تشویق طراحان برای ارائه ایده‌ها و طرح‌های جدید برای دستیابی به الگوهای نوین و ارائه سبک زندگی اسلامی و ایرانی انجام شد.

وی کاهش آسیب‌های اجتماعی در حوزه پوشاک و فراهم ساختن فضای رقابتی در بین فعالان این عرصه و ترغیب بانوان به پرهیز از انتخاب و مصرف الگوهای بیگانه را از اهداف این جشنواره برشمرد و گفت: چهارمین جشنواره مد و لباس استان تیرماه 1401 در دو بخش اصلی و ویژه برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان خاطرنشان کرد: بخش اصلی جشنواره شامل سه محور در حوزه طراحی مانتو اجتماع بانوان، طراحی مانتو مجلسی و مناسبتی و طراحی پوشش اداری بانوان شاغل در دستگاه‌های دولتی به همراه سرپوش مناسب است.

وی بخش ویژه جشنواره را هم مختص طراحی چادر و مقنعه عنوان کرد و گفت: توجه به عناصر بومی و حوزه‌های فرهنگ استان مطابق با ارزش‌های اسلامی، استفاده از الگوها و سبک‌های اصیل و نوین ایرانی اسلامی در پوشش مبتنی بر نمادهای فرهنگ، هنر و تمدن ایرانی، ترکیب پارچه‌های چندرنگ بومی و ساخت مجموعه زیبا در طراحی لباس و الهام از صنایع دستی و مواد اولیه این صنایع در طرح لباس‌ها؛ از جمله مواردی است که در این جشنواره باید مد نظر قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت فراخوان می‌توانند به سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان مراجعه کنند، آخرین مهلت تحویل آثار به دبیرخانه را 30 خردادماه اعلام کرد و گفت: آیین گشایش و تجلیل از برگزیدگان جشنواره 21 تیرماه 1401 خواهد بود.

  لینک
https://www.sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/55320