کد خبر : 55330
تاریخ : 1401/2/25
گروه خبری : شهر

شهردار منطقه یک همدان:

همدلی مردم و شهرداری همدان برای بهبود فضای یادمان شهدای پارک مردم

حامد جلیلوند روز گذشته در گفت‌و‌گوی ویژه خبری با خبرنگار سپهرغرب گفت: برای برگزاری کنگره 8 هزار شهید استان همدان تمامی ادارت مثل سپاه و جهاد درگیر هستند و یکسری وظایف هم در این خصوص به شهرداری سپرده شده است. جلساتی در این خصوص تشکیل شده تا کارهای لازم باسازمان فرهنگی شهرداری هماهنگ شود اما هنوز تقسیم وظائف برای این موضوع صورت نگرفته است.

  شهدای گمنام یادمان پارک مردم برای مردم دارالمومنین بسیار ارزشمندند

جلیلوند در باره ساماندهی المان پارک مردم که بر مزار شهدای گمنام پارک مردم قرار دارد گفت: این شهدای گمنام مانند سایر شهدایی که برای کشور جانفشانی کردند، برای مردم دارالمومنین استان همدان بسیار ارزشمند هستند.

  از پیرتا جوان از فضای جدید شهدای گمنام پارک مردم استقبال می‌کنند

شهردار منطقه یک در این خصوص گفت: تغییراتی در وضعیت مزار شهدای گمنام واقع در پارک مردم ایجاد شده که بازخوردهای بسیار خوبی از آن دریافت شد. فضا طوری بازسازی شده است که مورد قبول اکثریت قرار گرفته و همه مردم از کودک تا پیر حس مطلوبی نسبت به این فضای جدید دارند و از آن استقبال می‌کنند.

  کارهایی که برای این تغییر اتفاق افتاد کاملا دلی بود/هیچ کس کم نگذاشت

وی افزود:کارهایی که برای یادمان شهدای گمنام انجام شده کاملا دلی بوده و هیچ هزینه‌ای برای شهرداری نداشته است و با کمک طراح ها، با کم‌ترین هزینه‌ها و با یاری مردم اتفاق افتاد. هرکس در خصوص این اتفاق مطلع شد کم نگذاشت تا این فضا به‌وجود بیاید. این فضا قابلیت طراحی بیشتر را نیز دارد و این طراحی جدید که به تازگی اضافه شده در مدت دو ماه آماده شده است.

شهردار منطقه یک با اشاره به اینکه فعالیت‌های شهرداری توسط شهردار محترم آقای حسینی و عمده آن توسط سازمان فرهنگی در 4 منطقه شهرداری برنامه‌ریزی می‌شود تصریح کرد: برگزاری نمازهای جماعت در پارک‌ها که پیگیری می‌شوند و همچنین کنگره 8 هزارشهید که تقسیم وظایف آن در حال برنامه‌ریزی است.

  ایجاد اتاق بازی در مساجد باعث افزایش حضور آن‌ها در این فضا شد

جلیلوند درخصوص کارهای فرهنگی در مناطق گفت: تمام کارهای فرهنگی که مطابق بودجه برای شهرداری منطقه یک تعیین شده بود خیلی زودتر از موعد محقق شده‌است به عنوان مثال ایجاد اتاق بازی در مساجد که در این زمینه منطقه یک پیشرو بوده است و در مسجد کمال‌آباد راه‌اندازی شد که باعث علاقمندی و حضور بیشتر بچه‌ها در فضای مسجد شده است.

  کارهای فرهنگی باید به صورت خودجوش انجام شود و هزینه‌بر نباشد

وی اذعان کرد: کارهای فرهنگی باید به صورت خود جوش انجام شود و هزینه‌بر نباشد که این اتفاق در منطقه یک رقم خورده و مردم به صورت خودجوش پای کار هستند.

فضای شهری روح حیات اجتماعی را در شهرها می‌دمدند و شهرها را به صحنه نمایش زندگی جمعی بدل می‌کنند. بررسی فضاهای شهری موفق در سرتاسر جهان، نشان می‌دهد که گردهمایی‌های جمعی از جمله جشن‌های آیینی، عزاداری‌ها، یادواره‌ها یکی از مهمترین دلایل تجمع در فضاهای شهری هستند.

دوران دفاع مقدس و رشادت‌های افراد در آن دوران یکی از افتخارات جامعه امروزی است با قرار گرفتن یادمان‌ها و المان‌هایی که مفاخر شهر را به نمایش می‌گذارد باعث می‌شود تا افراد بتوانند با دیدن یادمان‌ها نسبت به آن بیشتر تحقیق کرده و اطلاعات کسب کنند.

وجود المان‌ها و یادمان‌هایی که رشادت‌هایی را که برای حفظ این مرز و بوم شده را به نمایش می‌گذارند در شهر موجب معرفی آن‌ها می‌شود.یادمان شهدای گمنام در پارک مردم با تغییراتی که در آن ایجاد شده است مورد قبول همه مردم قرار گرفته است و فضای مطلوب فرهنگی ای ایجاد کرده است.

امید است در آینده بیشتر به فضاهای فرهنگی شهر توجه شود تا علاوه بر ایجاد فضای مطلوب و قابل قبول برای عموم مردم به نمایش و معرفی مفاخر شهر بپردازد. همچنین وجود چنین یادمان‌هایی باعث می‌شود تا گردشگران نیز با کسانی که برای این حفظ و ارتقای این مرز و بوم کوشیده اند آشنا شوند.

  لینک
https://www.sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/55330