کد خبر : 55378
تاریخ : 1401/2/26
گروه خبری : استان‌ها

تسهیلات دو میلیارد ریالی به دامداری‌ها و مرغداری‌های کردستان پرداخت می‌شود

پژمان باختر روز یکشنبه اظهار کرد: در راستای اعمال سیاست‌های مردمی‌سازی یارانه‌ها و تداوم تولید پایدار، وزارت جهاد کشاورزی با عاملیت بانک کشاورزی، تسهیلات ویژه‌ای به‌صورت سرمایه در گردش، در قالب دامدار کارت به دامداران و مرغداران استان پرداخت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه متقاضیان واجد شرایط می‌توانند درخواست‌های خود را در سامانه سیتا ثبت کنند، اضافه کرد: سقف پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش دو میلیارد ریال است که به واحدهای دامداری و مرغداری فعال استان پرداخت خواهد شد.

معاون امور اقتصادی و برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان یادآور شد: تولیدکنندگان زیربخش‌های دام و طیور که در سامانه سیتا ثبت نام کرده اند لازم است با هماهنگی مدیریت شهرستان مربوطه و تأیید آن‌ها نسبت به افزایش مبلغ درخواست خود تا سقف اعلام شده و به شرط دارا بودن شرایط، اقدام کنند.

باختر اظهار کرد: جزئیات بیشتر این طرح در دیگر بخش‌های اطلاع‌رسانی، به سمع و نظر بهره‌برداران، تولیدکنندگان و مدیریت شهرستان‌ها خواهد رسید.

کردستان یک میلیون و 175 هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که از این میزان سالانه 773 هزار هکتار آن به زیرکشت محصولات زراعی می‌رود، 350 هزار هکتار آن هم آیش بوده و 52 هزار هکتار را هم باغات تشکیل داده است؛ از 773 هزار هکتار اراضی زیرکشت محصولات کشاورزی کردستان 678 هزار هکتار آن دیم و 95 هزار هکتار آن هم آبی است.

جمعیت بهره‌بردار کشاورزی استان کردستان 115 هزار نفر است که سالانه حدود سه میلیون تُن محصولات کشاورزی تولید می‌کنند که بیش از 400 هزار تُن از این میزان مربوط به محصولات باغی و باقی مربوط به بخش زراعت است.

عمده محصول زراعی استان کردستان گندم و عمده محصول تولیدی باغی نیز توت فرنگی با حدود 60 هزار تن در سال است.

 

  لینک
https://www.sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/55378