کد خبر : 55504
تاریخ : 1401/2/29
گروه خبری : جامعه

فرماندار همدان:

رانت‌خواران مخالفان اصلی طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها هستند

محمدعلی محمدی روز چهارشنبه در جمع گروهی از طلاب شهرستان همدان ضمن تبیین ضرورت‌های اصلاح ساختار ارز ترجیحی و مزایای پیدا و پنهان این طرح مهم، افزود: یارانه در کشور عادلانه به دست مردم نمی‌رسید و به‌علت تفاوت قیمت کالاهای اساسی، شعاعی از کشورهای همسایه ایران نیز از سود ارزهای تخصیصی و یارانه‌های کشو برخوردار می‌شدند.

وی تصریح کرد: ارز دولتی به‌نام تأمین کالاهای اساسی و ضروری در اختیار افرادی خاص قرار می‌گرفت و بسیاری از این افراد به‌جای واردات کالای اساسی و رفع مشکل مردم، اقدام به خرید و وارد کردن غذای حیوانات و هر آنچه برای سودجویان و رانت‌خواران منافعی داشت، می‌کردند.

فرماندار همدان رشد قابل توجه پدیده قاچاق را ازجمله پیامدهای ارز ترجیحی عنوان کرد و گفت: در آن شرایط هرچه کالای اساسی با ارز و قیمت یارانه‌ای در اختیار شبکه توزیع قرار می‌گرفت به‌جای اینکه سفره مردم را رنگین کند، با دخالت سودجویان و منفعت‌طلبان سر از انبارهای مخفی و کشورهای همسایه درمی‌آورد.

محمدی تصریح کرد: اکنون با اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها شاهد کمبود برخی از کالاها در کشورهای همسایه هستیم که با قاچاق کالا و سودجویی از ایران تأمین می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم دغدغه جدی برای تأمین و بهبود معیشت و اقتصاد مردم دارد، گفت: همراهی و همکاری طلاب و روحانیون به‌عنوان افراد اثرگذار جامعه در تبیین سیاست‌های دولت به‌ویژه در حوزه اقتصادی بسیار مهم و قابل تقدیر است.

فرماندار همدان افزود: دشمنان نظام جمهوری اسلامی از هر فرصتی برای مقابله و ضربه زدن به این نظام و مردم استفاده می‌کنند و بر همین اساس رهبر فرزانه انقلاب جهاد تبیین را در صدر وظایف مسئولان و طلاب قرار دادند و تشریح دستاوردها و مزایای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها از مصادیق جهاد تبیین است

  لینک
https://www.sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/55504