کد خبر : 56246
تاریخ : 1401/3/17
گروه خبری : جامعه

مدیرعامل آبفای استان:

ریزگردها سرانه مصرف آب کرمانشاه را حداقل 10 درصد بیشتر می‌کند

علیرضا کاکاوند با اشاره به تأثیر گردوخاک بر افزایش مصرف آب، اظهار کرد: در روزهایی که با غبار مواجهیم و خصوصاً روزهای پس از آن که مردم مشغول گردگیری می‌شوند، مصرف آب بسیار بالا می‌رود که این افزایش مصرف ناشی از شست‌وشوی وسایل، حیاط و غیره است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه میزان افزایش مصرف آب به‌ شدت گردوغبار و تعداد روزهایی که پشت سر هم با غبار مواجهیم بستگی دارد، تأکید کرد: حداقل 10 درصد افزایش مصرف آب را در چنین روزهایی داریم.

کاکاوند ابراز نگرانی کرد با شروع فصل گرما و توأم شدن آن با روزهای غبارآلود، مصرف آب بسیار بالا برود و از مردم خواست برای جلوگیری از بروز مشکلات در فصل گرمای پیش رو حتماً صرفه‌جویی در مصرف آب را در برنامه داشته باشند.

وی افزود: هیچ نیازی نیست که بعد از هر توده گردوغبار افراد تمام وسایل، حیاط و غیره را شست‌وشو دهند، بلکه می‌توان از راهکارهای جایگزین مانند گردگیری با دستمال و جارو کردن بدون نیاز به مصرف آب استفاده کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه اشاره‌ای هم به سرانه مصرف آب در استان کرد که در شهرهای مختلف و با توجه به وضعیت دما متفاوت است و یادآور شد: هم‌اکنون سرانه مصرف آب در شهر کرمانشاه نزدیک به 270 لیتر در شبانه‌روز است که در روزهای غبارآلود بیشتر می‌شود.

  لینک
https://www.sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/56246