کد خبر : 56913
تاریخ : 1401/4/2
گروه خبری : استان‌ها

مرکز مانیتورینگ عرصه‌های منابع طبیعی در استان‌ها در سال 1401 ایجاد می‌شود

مهندس عمویی، در جلسه هماهنگی که با حضور استان‌های همدان، مرکزی، زنجان، و قزوین در سالن جلسات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان برگزارشد، گفت: مکان محوربودن پروژه‌ها و آموزش در این زمینه بسیار مهم و کاربردی است.

وی اذعان کرد: با استفاده از علوم روز مهندسی و همچنین مطالعات قبل از اجرای طرح‌ها، باید سرعت را در اجرای پروژه‌ها بالا ببریم که در دستیابی به اهداف مدنظر و کاهش هزینه‌ها بسیار تأثیرگذار است.

معاون دفتر مهندسی و مطالعات سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور عنوان کرد: اگر از علوم روز استفاده نشود با توجه به محدودیت اعتبار، نیرو و امکانات امکان محافظت، حفظ، احیا و بهره‌برداری اصولی به نحو شایسته از کلیه عرصه‌ها وجود ندارد.

عمویی با بیان اینکه کارگاه آموزشی اطلاعات مکان‌محور پروژه‌ها و مانیتورینگ در سطح کشور اجرایی می‌شود، گفت: اطلاعات پروژه‌ها با همکاری ادارات فنی و مطالعات و پایش ادارات مهندسی می‌بایست در سامانه بارگذاری شود.

وی اذعان کرد: مرکز دیتا سرور سازمان منابع طبیعی امسال راه‌اندازی می‌شود و کلیه سامانه‌های موجود در سازمان در این مرکز بارگذاری و مانیتورینگ در بخش حریق هوشمندسازی می‌شوند.

معاون دفتر مهندسی و مطالعات سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در مورد سیل، خاک‌شناسی و هواشناسی در دفتر مهندسی و مطالعات اذعان کرد: پایش و بررسی لازم انجام و در مورد اقدامات بعدی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

عمویی مطرح کرد: می‌بایست آموزش در زمینه فناوری‌های نوین برای کلیه کارکنان و کاربران این فناوری‌ها برگزار شود.

  لینک
https://www.sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/56913