کد خبر : 57031
تاریخ : 1401/4/5
گروه خبری : استان‌ها

ناکامی حفاران غیر مجاز در اراک

9 نفر دستگیر شدند

محمد خسروی صبح روز گذشته در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی دریافت اخبار واصله مبنی بر حضور باند 9 نفره حفاران غیر مجاز در یکی از روستاهای توابع شهرستان اراک به قصد کشف اموال تاریخی و فرهنگی، پیگیری موضوع با هماهنگی مقام محترم قضائی به همراه عوامل پاسگاه انتظامی گیلی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: مأموران این فرماندهی با کنترل نامحسوس در محل حاضر شده و تعداد 9 نفر در داخل منزل مسکونی قدیمی که مشغول حفاری غیر مجاز بودند را به همراه اداوات حفاری دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به پاسگاه انتظامی تحویل دادند.

فرماندهی یگان حفاظت اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان مرکزی ضمن بیان اینکه براساس ماده 562 قانون مجازات اسلامی هرگونه حفاری و کاوش به قصد به‌دست آوردن اموال فرهنگی تاریخی ممنوع است، تصریح کرد: مرتکب این جرم طبق قانون به حبس از 6 ماه تا سه سال محکوم می‌شود.

خسروی تأکید کرد: هم‌وطنان و دوست‌داران میراث فرهنگی درصورت مشاهده هرگونه تخلف در این موضوع، مراتب را از طریق تماس با سامانه خبری یگان حفاظت میراث فرهنگی استان مرکزی به شماره تلفن 33258041 اطلاع دهند تا موضوع رسیدگی شود.

  لینک
https://www.sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/57031