کد خبر : 57191
تاریخ : 1401/4/8
گروه خبری : جامعه

رونق پُرقدرت چرخه تولید استان همدان با همت شرکت‌ها

تحریم‌ها حریف تولیدکنندگان همدانی نشدند

روز گذشته به‌مناسبت دهه تولید و تجارت توسط شرکت شهرک‌های صنعتی در قالب تور صنعتی راهیان پیشرفت همراه با جمعی از اصحاب رسانه به بازدید از سه شرکت در شهرک بهاران همدان پرداخت.

مدیرعامل شرکت سامان‌گستر در این بازدید با بیان اینکه شرکت ما در تولید ظروف تفلون مشغول به کار است، گفت: ظرفیت تولید روزانه به یک‌هزار سرویس تفلون می‌رسد و ماده اصلی تولید محصولات از ورق گرد آلومینیوم است.

خشایار هراتی با اشاره به شمش آلومینیوم، اذعان کرد: این شمش با خلوص 99 و 70 درصد است که تبدیل به ظروف تفلون می‌شود.

وی درخصوص مراحل تولید ظروف تفلون بیان کرد: در ابتدا ورق گرد آلومینیوم را با ضخامت مورد نیاز تهیه می‌کنیم و به محصول بعد عبور از قسمت برش، آستر و رویه پاشیده می‌شود و سپس به داخل کوره می‌رود.

هراتی بیان کرد: بعد عبور از مرحله تنور، محصول به مرحله رنگ‌زنی، خط‌زنی و دسته‌زنی می‌رود.

وی با بیان اینکه در این خط تولیدی 70 نفر مشغول به کار هستند، گفت: تولیدات شرکت سامان‌گستر صرفاً جهت صادرات بوده و تنها 10 درصد از تولیدات برای داخل کشور است.

مدیرعامل شرکت سامان‌گستر با بیان اینکه محصولات ما اکثراً برای کشور عراق فرستاده می‌شود، افزود: محصولات را برای کشورهایی از قبیل عمارات و گرجستان هم صادر می‌کنیم.

وی با بیان اینکه شرکت از سال 98 تأسیس شده است، گفت: تا یک ماه آینده طرح توسعه خط تولید شرکت رقم خواهد خورد و با این کار صفر تا صد کار تولید ظروف تفلون را در شرکت به سرانجام می‌رسانیم.

هراتی با اشاره به مشکلات تولید این محصول، بیان کرد: به‌دلیل صادرات محصولات با مشکل برگشت ارز مواجه هستیم و نمی‌توانیم با کارت بازرگانی خود کاری انجام دهیم و مجبور به استفاده از واسطه‌ها هستیم که همین امر باعث مشکلات دارایی و مالیاتی است.

وی با اشاره به افزایش قیمت ناگهانی گاز، افزود: با افزایش قیمت 6 برابری گاز مواجه شدیم و این تغییر قیمت ناگهانی برای تولیدی‌هایی که در حوزه آلومینیوم مشغول به کار هستند، معضل بزرگ و وحشتناکی است.

مدیرعامل شرکت سامان‌گستر در پایان سخنان خود گفت: قبل از تغییر تعرفه‌ها ماهانه چهار یا پنج میلیون تومان هزینه آبونمان گاز شرکت می‌شد که پس از این تغییرات با همان مقدار مصرف، با قیمت 40 الی 50 میلیون تومانی مواجه شدیم.

مدیرعامل شرکت پترو نیوا نیز با بیان اینکه شرکت در سال 1387 تأسیس شد و سال 1389 به بهره‌برداری رسید، اذعان کرد: زمینه فعالیت این شرکت تولید تجهیزات صنایع نفت و گاز و پتروشیمی است؛ محصولاتی که تولید می‌شود جزء اقلامی بوده که در کشور کمتر تولید می‌شود.

عباس طاووسی با اشاره به تحریم‌های حاکم بر جامعه، گفت: با تولید برخی اقلام که جزء دسته‌های ابزار دقیق صنایع در کشور بوده، با وجود تمام تحریم‌ها توانستیم به چرخه صنعت کشور کمک کنیم.

طاووسی با بیان اینکه شرکت پرتو نیوا یکی از عوامل تأثیرگذار در کیفیت محصولات نهایی صنعت‌ها است، تصریح کرد: میزان تولید شرکت به‌صورت پروژه‌ای است و بستگی به سفارشات مشتری‌ها دارد که با توجه به کیفیت محصول و استاندارد‌هایی که از آن تبعیت می‌کنیم، زمان ساخت محصولات متغیر است.

وی با بیان اینکه صنعت نفت یک صنعت سیاسی است، گفت: به همین علت نمی‌توانیم محصولات را صادر کنیم، در سال‌های گذشته که فشار کمتری از تحریم‌ها متوجه شرکت بود، به کشور‌های قطر و عربستان صادرات داشتیم.

طاووسی با اشاره به مشکلات تهیه مواد اولیه، ابراز کرد: تهیه مواد اولیه از طریق شرکت‌های واسطه صورت می‌گیرد و همین امر موجب می‌شود که آن‌ها را با قیمت دوونیم برابری تهیه کنیم.

وی با بیان اینکه شرکت پرتو نیوا شرکتی دانش‌بنیان است، اذعان کرد: کیفیت محصولاتی که در این شرکت تولید می‌شود، از استانداردهای کیفی عنوان‌شده هم بیشتر و دقیق‌تر است؛ اما دیگر مصرف‌کنندگان به شرکت‌های داخلی اعتماد نمی‌کنند.

مدیرعامل شرکت پرتو نیوا خاطرنشان کرد: از ابتدای تأسیس سیاست اصلی شرکت تولید محصولاتی است که در کشور نیست و یا به‌ندرت وجود دارد.

وی ابراز کرد: بازار هدف شرکت پرتو نیوا تنها در نفت و گاز و پتروشیمی نبوده و در صنعت داروسازی و برخی نیروگاه‌ها هم فعالیت می‌کنیم.

مدیر روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان نیز از برگزاری نمایشگاه دائم توانمندی‌های صنایع کوچک و متوسط استان همدان خبر داد و گفت: این نمایشگاه در ساختمان فناور دایر شده که مصرف‌کنندگان می‌توانند با بازدید از این مکان، محصولات را ارزیابی کنند و اطلاعات تولیدکننده را به‌راحتی در اختیار داشته باشند.

رجبی با بیان اینکه جهت رفاه حال مصرف‌کنندگان و توسعه ارزآوری به استان این نمایشگاه تعبیه شده است، خاطرنشان کرد: با این کار خریداران می‌توانند تنها با سر زدن به این مکان، از تمام محصولات در زمان کوتاهی دیدن کنند.

این مقام مسئول با اشاره به محصولات داخل نمایشگاه، گفت: از مبل و منبت گرفته تا خوراکی و محصولات صنعتی و دارویی، در این نمایشگاه وجود دارد.

وی با اشاره به محصولات داخل نمایشگاه، ابراز کرد: تمام این محصولات از شرکت‌هایی است که در شهرک‌های صنعتی همدان تولید دارند که برای رفاه حال مصرف‌کنندگان و خریداران از هرشرکت محصولات را جهت نمونه عرضه کرده‌اند.

رجبی خاطرنشان کرد: با قرار دادن اطلاعات تولیدکننده، متقاضی می‌تواند برای سفارش محصولات اقدام کند و از زمان خود کمال استفاده را ببرد و تنوع محصولات را ببیند.

وی با بیان اینکه مرکز خدمات فناوری از سال 94 تأسیس شده است، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان در این ساختمان مستقر هستند و فاز دوم این نمایشگاه طی ماه‌های آتی به بهره‌برداری می‌رسد که تمام محصولات تولیدی استان همدان در همه حوزه‌ها قابل عرضه است.

لازم به ذکر است از مجموعه چاپخانه پیام رسانه نیز بازدید به‌عمل آمد.

  لینک
https://www.sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/57191