کد خبر : 58853
تاریخ : 1401/5/25
گروه خبری : جامعه

انتقاد عضو شورای همدان از عدم توجه دولت و ادارات به حق قانونی شورا

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، اکبر کاوسی‌امید در جلسه صحن شورا با انتقاد از عدم توجه ادارات خدمات‌رسان، افزود: یکی از نکات و فلسفه شکل‌گیری شوراها، تصمیم‌گیری برای مناطق مختلف کشور، متناسب با بومی و محلی است و ارائه یک تصمیم از مرکز برای تمامی نقاط کشور بدون درنظر گرفتن فرهنگ، تمدن و ساختار شهرها، اقدام درستی نیست.

کاوسی‌امید با انتقاد از اینکه آیا بندهای قانونی ماده 80 در مورد حق شوراها تنها یک شعار یا نوشته روی برگه است؟ اظهار کرد: براساس قانون دستگاه‌های خدمات‌رسان باید گزارشی از بودجه خدماتی خود را به شورای اسلامی شهر ارائه دهند که تاکنون فقط شرکت آب و فاضلاب در صحن شورا بودجه خود را ارائه کرده است.

وی با تأکید بر اینکه وزارت کشور در زمینه ساختار نیروی انسانی شهرداری می‌تواند ورود پیدا کند، اضافه کرد: شورای اسلامی شهر طبق قانون و براساس ظرفیت‌های محلی می‌تواند تصمیم‌گیری کند.

* شهیدهمدانی با ایثارگری در راه احیای دین جاودانه شد

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه ضمن تقدیر از حضور پُرشور مردم ولایت‌مدار و شهیدپرور همدان در محکومیت هتک حرمت به شهدای مدافع حرم و سردار شهید همدانی، گفت: خون شهید هدر نمی‌رود و شهید همدانی از شهدای شاخصی بود که با ایثارگری در راه احیای دین جاودانه شد.

سعید نظری اضافه کرد: مردم ولایتمدار شهر دارالمجاهدین به‌صورت خودجوش حرکت فتنه‌گران را محکوم کردند.

وی با اشاره به رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس، اضافه کرد: در راستای پیروی از منویات مقام معظم رهبری، رزمندگان و ایثارگران دوران دفاع مقدس به نوشتن خاطرات خود و دلاوری‌های این دوران اقدام کنند.

* نصب تابلو روزشمار پروژه‌ها به چالش شورا و شهرداری تبدیل نشود

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان نیز گفت: شهرداری نصب تابلو روزشمار برای پروژه‌ها را جدی بگیرد.

مهدی حیدری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرروت تعیین روزشمار برای وعده‌‌ها، تأکید کرد: پروژه‌های شهرداری نیز باید از ابتدای آغاز عملیات اجرایی زمان‌بندی دقیق آن‌ها از طریق تابلو روزشمار مشخص باشد.

حیدری در این خصوص اظهار کرد: نباید به‌گونه‌ای عمل کرد که موضوع نصب روزشمار برای پروژه‌ها به زمینه چالش بین شورا و شهرداری تبدیل شود، با این عنوان که شهرداری به مصوبات شورا بی‌اعتنا است.

وی با بیان اینکه در پیروی از منویات مقام معظم رهبری شورای اسلامی شهر همدان موضوع نصب تابلو روزشمار برای پروژه‌های عمرانی را مصوب کرده و شهرداری ملزم به اجرای مصوبه است، اضافه کرد: در این راستا نخستین تابلو در پروژه تقاطع غیر هم‌سطح غدیر نصب شد که این تابلو نیز در برخی از اوقات خاموش است؛ اما با وجود وعده شهردار برای دیگر پروژه‌ها ازجمله پروژه سردار شهید همدانی، تابلویی نصب نشده است و ما به این موضوع گلایه داریم.

حیدری همچنین در ادامه با اشاره به مطالبه شهروندان برای ایجاد ایستگاه‌های اتوبوس در نقاط مختلف شهر، اظهار کرد: در جانمایی و تعیین محل ایستگاه‌ها نباید سلیقه‌ای عمل شود، بلکه این یک موضوع کاملاً تخصصی است و فرآیندهای متعددی در جانمایی‌ها تعیین‌کننده است.

وی اضافه کرد: مدیریت شهری به مطالبات ساکنین درخصوص ایجاد ایستگاه‌های اتوبوس پاسخ دهد، البته این موضوع باید براساس اصول تخصصی در نقاط علمی و فنی باشد.

  لینک
https://www.sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/58853