کد خبر : 60248
تاریخ : 1401/6/28
گروه خبری : سلامت

انجام بیش از هزار بازدید بهداشتی از موکب‌های کرمانشاه

موردی از بیماری منتقله از آب و غذا گزارش نشد

امیر کرمی در توضیح اقدامات صورت گرفته در ایام اربعین، اظهار کرد: در ایام اربعین 300 نفر از بازسان سلامت در قالب تیم‌های چند نفره و به صورت سیار و ثابت از ساعت 8 صبح تا 12 شب به صورت میدانی و از 12 شب تا 8 صبح به صورت آنکال در حال خدمات‌رسانی بودند.

وی با اشاره به یک‌هزار و 198 مورد بازدید از موکب‌ها و مراکز اقامتی زائران، افزود: در حاشیه این بازدیدهای آموزش‌های لازم ارائه شده، بالغ بر 2 هزار و 300 نفر از خامادن موکب‌ها از آموزش‌های لازم برخوردار و همچنین بیش از 115 هزار و 700 نفر از زائران آموزش گروهی یا چهره به چهره در خصوص رعایت اصول بهداشت فردی، مواد عذایی و ایمنی در سفر را فرا گرفتند.

مدیرگروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، امکان بین راهی با هدف پیشگیری از مسمویت‌های غذایی و بیماری‌های منتقله از مواد غذایی بیش از 6 هزار و 941 مورد بازدید صورت گرفت و بیش از 5 هزار و 500 کیلوگرم مواد غذایی هم جمع‌آوری و معدوم شد.

وی اضافه کرد: بیش از 4 هزار 206 مورد تست سلامت آب آشامیدنی (کلرسنجی از تمام منابع آبی مورد استقاده زائران) در راستای پیشگیری از بیماری‌های منتقله از طریق آب از جمله وبا بیش از 108 مورد نمونه باکتریولوژیکی از مواد غذایی مشکوک انجام و به آزمایشگاه ارسال شده است.

کرمی با بیان اینکه بیش از 2 هزار و 700 مورد از مراکز و امکانی عرضه مواد غذایی تست میکروبی روی سطوح گرفته شده، گفت: بیش از 343 مترمربع از محل‌های اسکان و مسیر تردد زوار در راستای پیشگیری از بیماری جوندگان و دیگر حیوانات موذی، سم‌پاشی شد.

این مسؤول گفت: خوشبختانه با مجموعه اقدامات بهداشتی صورت گرفته در ایام اربعین تا به امروز موردی از بیماری‌های ناشی از آب و مواد غذایی آلوده در داخل مرز خسروی گزارش نشده، البته مواردی از بیماری وبا در بین زائران برگشتی مشاهده شده که هماهنگی لازم با دانشگاه مقصد در راستای پیگیری‌ها و مراقبت بهداشتی انجام شده و این خدمات همچنان تا بازگشت آخرین زائر ادامه دارد.

  لینک
https://www.sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/60248