کد خبر : 60371
تاریخ : 1401/6/30
گروه خبری : گردشگری

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر همدان خبر داد:

گام مطمئن علیصدر برای پیشرفت

بازدید و استقبال خوب زائران اربعین حسینی در مسیر بازگشت از غار علیصدر

کریم ملکی روز گذشته در جمع خبرنگاران در نشست هم‌اندیشی با بیان اینکه چندسالی که در دوران کرونا به‌سر بردیم آسیب جدی به پیکره شرکت علیصدر وارد شد، خاطرنشان کرد: زیرا به‌ناچار مجبور شدیم وام‌هایی دریافت کنیم و اماکنی را اجاره دهیم تا حقوق کارکنان و معوقات سال‌های گذشته تأمین شود.
ملکی با بیان اینکه هنوز هم درگیر پس‌زلزله‌های کرونا هستیم، ابراز کرد: سعی کردیم با درآمدهای به‌دست‌آمده در ابتدا معوقات کارکنان و بازنشستگان را پرداخت کنیم.
مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر همدان با بیان اینکه بدهی کنونی شرکت علیصدر 40 میلیارد تومان است، اذعان کرد: تمام بدهی‌ها طبق اولویت درحال پرداخت و تسویه است.
وی با ابراز خرسندی از استقبال گردشگران در خردادماه، خاطرنشان کرد: خوشبختانه از 13 و 14 خردادماه که با موج ورود گردشگر مواجه شدیم، با همراهی کارکنان و همکاران خدمات خوبی به گردشگران ارائه شده است.
ملکی با بیان اینکه غار علیصدر می‌تواند روزانه هشت هزار نفر را پذیرش کند، اذعان کرد: متأسفانه از این ظرفیت حدود 50 درصد خالی است و هنوز محقق نشده که این مسئله به وضعیت اقتصادی و اولویت سفر در خانواده‌ها وابسته است.
وی با بیان اینکه 300 نفر در شرکت علیصدر نیرو داریم، خاطرنشان کرد: می‌توان صراحتاً عنوان کرد که جزء کارآفرینان موفق استان همدان هستیم.
این مقام مسئول با بیان اینکه غار علیصدر و مجتمع عباس‌آباد یک‌هزار نفر اشتغال مستقیم و دو هزار نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد کرده است، گفت: خوشبختانه پس از گذشت سه ماه تلاش همه‌جانبه اکنون هیچ بدهی به کارکنان نداریم و تمام معوقات آن‌ها پرداخت شده است.
ملکی با بیان اینکه درحال حاضر شرکت علیصدر بدهی‌هایی به ادارات و ارگان‌های مختلف دارد، اذعان کرد: در نشست‌های تخصصی که با مسئولان کشوری داشتیم، مقرر شد پرداخت بدهی‌ها به‌صورت اقساطی صورت گیرد تا بتوانیم به‌مرور پرداخت کنیم‌.
وی با اشاره به سفر ریاست‌جمهوری به استان، خاطرنشان کرد: از برکات این سفر به استان آن بود که ضمن برگزاری جلسات و نشست‌های تخصصی در حوزه گردشگری با مسئولان کشوری، بدهی‌ها را به سنوات سه الی چهار ساله تقسیط کردیم.
مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر با بیان اینکه به چهاربانده شدن علیصدر اعتبار تخصیص یافته است، افزود: جاده اختصاصی علیصدر مشکلاتی به همراه داشته که وزارت راه و شهرسازی نیز برای آن برنامه‌هایی در دستور کار خود قرار داده است تا بتواند این پروژه را به سرانجام برساند و مدیریت کند.
ملکی با بیان اینکه با توجه به اقدامات صورت‌گرفته مجموعه علیصدر سر پا است، خاطرنشان کرد: طبق گذشته این آمادگی را داریم که میزبان مسافران باشیم و آنطور که شایسته است، به میهمانان خدمات ارائه کنیم.
وی با بیان اینکه استقبال خوبی توسط زائران اربعین حسینی در بازگشت از کربلا در بازدید غار علیصدر صورت گرفته است، ابراز کرد: خوشبختانه در این زمینه نسبت به سال قبل از شیوع کرونا افزایش چشمگیری داشتیم‌.
ملکی با بیان اینکه علیصدر تنها مجموعه و متولی گردشگری در همدان نیست، گفت: همدان مجموعه‌های مختلفی از صنایع‌ دستی و گردشگری دارد که می‌توانند با در کنار هم قرار گرفتن به‌عنوان یک بسته گردشگری به کشور معرفی شوند و میراث فرهنگی می‌تواند مجموعه‌های گردشگری را در کنار هم جمع کند.
وی با بیان اینکه طی ماه‌های گذشته گردشگرانی از کشورهای مختلف میهمان غار علیصدر بودند، خاطرنشان کرد: برای مثال گردشگرانی از سلیمانیه و کردستان عراق از غار بازدید کرده‌اند که افزایش چشمگیر دو تا سه برابری استقبال گردشگران نسبت به مدت مشابه را شاهد هستیم.
ملکی با بیان اینکه زیرساخت‌ها برای فروش اینترنتی بلیت غار علیصدر انجام شده و به‌زودی عملی می‌شود، افزود: مجموعه ویلاهای عباس‌آباد درحال مکانیزه شدن بوده و برای ارائه امکانات این مجموعه نرم‌افزاری درحال طراحی است که در 6 ماه دوم سال اجرایی می‌شود.
مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر همدان با بیان اینکه آبیاری محوطه عباس‌آباد درحال مکانیزه‌شدن است، اذعان کرد: آبیاری با سیستم تحت فشار اجرا خواهد شد و علاوه‌بر این 30 درصد نورپردازی در مجموعه عباس‌آباد انجام شده است.
وی با اشاره به تحقیق و تفحص شرکت علیصدر، بیان کرد: تحقیق و تفحص به دوران مدیریت بنده مربوط نیست، بلکه به کل شرکت ربط دارد که مجلس به‌درستی تصویب کرده و سه ماه دیگر هم تمدید شده است.
ملکی با بیان اینکه کرونا باعث ورشکستگی آژانس علیصدر شده است، اذعان کرد: درحال حاضر آژانس 180 میلیون تومان جریمه دارد که مکان آن نیز به مبلغ یک میلیارد و 600 میلیون تومان برای پرداخت حقوق کارکنان اجاره داده شده که متأسفانه با توجه به شرایط، فعلاً توان بازگشایی آن را نداریم.
وی با بیان اینکه 250 هکتار زمین برای سرمایه‌گذاری در مجموعه غار مهیا شده است، خاطرنشان کرد: ما نیز از سرمایه‌گذاری استقبال می‌کنیم‌.
ملکی با بیان اینکه فعالیت غار علیصدر فصلی است، اظهار کرد: میزان بازدیدکنندگان غار از اول مهرماه 90 درصد کاهش پیدا می‌کند، به همین دلیل سرمایه‌گذاری در این مجموعه مورد استقبال نیست.
وی با بیان اینکه بومی‌ها از سرمایه‌گذاری استقبال نمی‌کنند، گفت: ما مستأجر میراث فرهنگی در غار هستیم و مانع به مزایده گذاشتن غار هم نیستیم و اگر کسی قدرت رقابت با ما را دارد، می‌تواند در مزایده شرکت کند، پایان سال‌ جاری مدت قرارداد ما به پایان می‌رسد.

  لینک
https://www.sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/60371