کد خبر : 60542
تاریخ : 1401/7/6
گروه خبری : استان‌ها

لزوم کار جهادی برای آب‌رسانی به 169 روستای کردستان

اسماعیل زارعی‌کوشا استاندار کردستان در جلسه قرارگاه محرومیت‌زدایی استان کردستان که به موضوع آب‌رسانی به روستاهای دارای تنش آبی اختصاص داشت، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین طرح‌های محرومیت‌زدایی استان که توسط قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در دست اجرا بوده آب‌رسانی به 169 روستا در یک بازه زمانی 30 ماهه است.
وی گفت: وزیر نیرو در سفر اخیر خود به کردستان اعلام کرد که با اضافه شدن روستاهای دیگر به این طرح، اعتبار آن را تأمین خواهیم کرد. استاندار کردستان اعتبار کم‌سابقه و تخصیص داده شده به جهاد آب‌رسانی به روستاهای استان را 527 میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: این میزان اعتبار و تخصیص در میان طرح‌های عمرانی استان بی‌سابقه و لازم است تا پیش از شروع فصل سرما بخش بزرگی از کار انجام شود.
زارعی‌کوشا با بیان اینکه هم اکنون 55 درصد از اعتبار پروژه دریافت و پیشرفت فیزیکی کار 22 درصد است بر تسریع در اجرای آبرسانی به روستاهای دارای تنش آبی تأکید کرد.
وی با بیان اینکه ما از قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی به‌عنوان مجری طرح انتطار کار جهادی داریم، ادامه داد: در پروژه انتقال آب به سنندج از سد آزاد رکورد لوله‌گذاری 6 کیلومتر در ماه ثبت شده است و با این اوصاف انتظار کار مشابه در آب‌رسانی به روستاهای استان را داریم.

  لینک
https://www.sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/60542