کد خبر : 60555
تاریخ : 1401/7/6
گروه خبری : گردشگری

خاموشی زودهنگام موزه «لوور» و «ورسای» در پی بحران انرژی در اروپا

دولت فرانسه از خاموش‌شدن چراغ‌های بناهای تاریخی، برج ایفل و موزه‌های پاریس چندین ساعت زودتر از موعد معمولی به دلیل مقابله با افزایش هزینه‌های برق در پی ایجاد بحران انرژی در این کشور خبر داد.
در همین راستا موزه لوور واقع در شهر پاریس که مطابق روال معمول در ساعت 1 بامداد خاموش می‌شد، بنابر اعلام «ریما عبدالمالک»، وزیر فرهنگ فرانسه، ساعت 23 نیز پایان روشنایی این موزه است. علاوه بر آن موزه «ورسای» در جنوب غربی این شهر یک ساعت زودتر از موعد همیشگی یعنی در ساعت 22 به کار خود پایان می‌دهد.
وزیر فرهنگ فرانسه انجام اقدامات نمادین همچنین خاموش کردن چراغ‌های موز‌های لوور و ورسای را برای افزایش آگاهی عمومی مردم و مطلع کردن ابعاد گسترده بحران انرژی در اروپا مثمرثمر عنوان کرد و گفت: اما در عین حال تاریکی زودهنگام اماکن دیدنی و تاریخی برای کاهش مصرف برق برای مقابله با این بحران کافی نیست.
وزیر فرهنگ فرانسه همچنین از سایر مؤسسات فرهنگی فرانسه درخواستی مبنی بر انجام افعالی در راستای کاهش مصرف برق مانند اقدامی که موزه اورسی در پاریس با تعویض لامپ‌های موجود در آن و تغییر به LED منجر به کاهش یک سومی مصرف انرژی شده، داشته است.
این مقام مسئول همچنین از انجام مذاکراتی با سینماهای سطح شهر برای کاهش برق مصرفی خود تا هفت برابر آن با جایگزین کردن پروژکتورهای لیزی به جای پروژکتورهای معمولی که هم‌اکنون مورد استفاده قرار می‌گیرد، خبر داد.

  لینک
https://www.sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/60555