کد خبر : 60556
تاریخ : 1401/7/6
گروه خبری : گردشگری

«رویش اندیشه‌های نو در گردشگری ایران» شعار امسال هفته گردشگری

سید مصطفی فاطمی در نشست رونمایی از پوستر هفته گردشگری اظهار داشت: هفته گردشگری از 5 مهرماه آغاز می‌شود و تا 11 مهرماه ادامه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه در این هفته فعالان گردشگری حرف‌های خود را خواهند زد و تقریبا‌ً هر کشوری شنونده فعالان گردشگری خواهد بود، گفت:«رویش اندیشه‌های نو در گردشگری ایران» شعار ما در هفته گردشگری خواهد بود.
وی افزود: این شعار در راستای‌شعار امسال سازمان جهانی گردشگری با عنوان «بازاندیشی در گردشگری» انتخاب شده است.
مدیرکل توسعه گردشگری داخلی تصریح کرد: اولویت امسال سازمان جهانی گردشگری، احیای گردشگری با رویکرد جامعه محلی و محیط زیست، انعطاف‌پذیری در فعالیت‌های گردشگری، حفاظت از گونه‌های در حال انقراض و آداب و رسوم باستانی بوده است.
فاطمی با بیان اینکه در این هفته برنامه‌های ملی و مذهبی متعددی وجود دارد، گفت: برنامه ریزی‌های ما با توجه به مناسبت‌ها در این هفته خواهد بود، بر همین اساس
پنجم مهرماه مصادف با شهادت امام رضا (ع) برنامه‌ها معطوف به گردشگری مذهبی و معنوی بوده است.
وی با اشاره به اینکه شعار امسال توسط رهبری سال تولید و دانش‌بنیان انتخاب شده و رویکرد وزارت میراث فرهنگی بر این مبنا به تنوع بخشی با میراث ناملموس مرتبط است.
وی با اشاره به اینکه هفته گردشگری از پنج تا 11 مهر با برنامه‌های ملی و مذهبی متعددی آغاز می‌شود، گفت: پنج مهرماه شهادت امام رضا (ع) بود و به همین دلیل برنامه‌های روز اول ما معطوف به گردشگری مذهبی شد و در ادامه توزیع گردشگری موضوعی، گسترش سفرهای ارزان قیمت، اطلاع‌رسانی فعالیت‌های وزارتخانه و فرهنگ‌سازی عمومی خواهد بود.
به گفته وی این صنعت بعد از دو سال با رویکرد جدیدی فعال خواهد شد.

  لینک
https://www.sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/60556