کد خبر : 60598
تاریخ : 1401/7/7
گروه خبری : گردشگری

برگزاری نخستین جشنواره گردشگری «گلرنگ» در کبودراهنگ

مهدی غلامی با بیان اینکه جشنواره پنجشنبه هفتم مهرماه برگزار خواهد شد، اظهار کرد: منطقه کبودراهنگ ظرفیت بالایی در کشت گلرنگ دارد و رویداد فوق با هدف معرفی بیشتر این محصول تدارک دیده شده است.
وی با اشاره به اینکه همچنین درنظر داریم گلرنگ را به‌عنوان برند گردشگری روستای قباق‌تپه معرفی کنیم، افزود: علاوه‌بر این درگیر کردن جامعه محلی برای کشت بیشتر و اشتغال‌زایی پایدار، از دیگر اهداف جشنواره است.
غلامی با بیان اینکه نخستین دوره این رویداد به‌صورت محلی و از سال آینده به شکل استانی برگزار خواهد شد، تصریح کرد: از قدیم گلرنگ به شیوه سنتی در منطقه کشت می‌شده و در سال‌های اخیر حدود یک‌هزار هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت این محصول می‌رود.
وی درباره برنامه‌های جانبی رویداد نیز بیان کرد: نمایشگاه محصولات گلرنگ، بازارچه محلی روستا در حوزه‌های صنایع دستی و کشاورزی و نمایشگاه جاذبه‌های گردشگری شهرستان کبودراهنگ هم‌زمان با رویداد، دایر می‌شوند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کبودراهنگ در پایان از برگزاری جشنواره انگور در روستای هدف گردشگری اکنلو خبر داد و گفت: تقدیر از فعالان حوزه گردشگری نیز از دیگر برنامه‌های هفته گردشگری در این شهرستان است.

  لینک
https://www.sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/60598