کد خبر : 60614
تاریخ : 1401/7/7
گروه خبری : جامعه

آموزش‌وپرورش کرمانشاه به دنبال تربیت چندساحتی دانش‌آموزان است

سلمان محمدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هیچ آموزشی جای آموزش حضوری را نمی‌گیرد، چون تنها آموزش درس و انتقال متون کتب درسی مد نظر نیست، بلکه بحث مسائل تربیتی و پرورشی مهم است؛ آموزش به‌عنوان ابزاری در خدمت تربیت محسوب می‌شود.
وی با اشاره به مهم‌ترین هدف آموزش‌وپرورش در سال تحصیلی جدید، گفت: در سال 1402-1401 رویکرد تربیت چندساحتی و آموزش حداقل یک مهارت به دانش‌آموزان را در دست اجرا داریم. براساس سند تحول بنیادی آموزش‌وپرورش باید دانش‌آموزان در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تربیت کنیم و آن‌ها را به‌مراتبی از حیات طیبه برسانیم که ان‌شاءالله مقدمه‌ساز ظهور امام زمان (عج) باشند.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمانشاه افزود: برای رسیدن این هدف دانش‌آموز باید چندجانبه رشد کند؛ به‌عنوان مثال باید در ساحت زیستی و بدنی، اعتقادی، علمی، فرهنگی و اقتصادی رشد کند.
وی ابراز کرد: در این راه نیاز به همکاری اولیای دانش‌آموزان داریم، باید ارتباط اولیای مدرسه و دانش‌آموز تنگا‌تنگ باشد و نظرات خود را در راستای تربیت خوب بچه‌ها همسو کنند.
محمدی به حضور 370 دانش‌آموز، 26 هزار معلم و همکار شاغل در چهار هزار مدرسه و 15 کلاس درس در استان اشاره و بیان کرد: با توجه به درگیری کرونا، طبیعتاً اُفت تحصیلی برخی دانش‌آموزان را شاهد هستیم که در همین راستا در تابستان طرح تثبیت و تعمیق یادگیری برگزار و تاحدودی این عقب‌افتادگی‌ها جبران شد.
وی در ادامه اشاره‌ای به تجهیزات مدارس کرد و گفت: طی هفته گذشته 60 میلیارد تومان تجهیزات بین مدارس استان توزیع شده، همچنین اعتبارات خوبی از محل سفر رئیس‌جمهور در بحث تأمین تجهیزات برای هنرستان‌ها و مدارس، هوشمندسازی مدارس و غیره داریم.
محمدی با بیان اینکه اجباری برای دریافت شهریه و کمک به مدرسه نداریم، افزود: مشارکت داوطلبانه جدا از این مبحث است، برخی والدین به میل و رغبت خود به مدرسه کمک می‌کنند، اما هیچگونه اجباری برای دریافت شهریه نداریم.

  لینک
https://www.sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/60614