کد خبر : 62849
تاریخ : 1401/8/30
گروه خبری : استان‌ها

کرمانشاه چند روستابازار فعال دارد؟

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه درخصوص آخرین وضعیت روستابازارهای استان اظهار کرد: هم‌اکنون علاوه‌بر روستابازار شهرستان صحنه، روستابازار شهرستان پاوه وارد فاز عرضه محصول شده و روستابازار شهرستان جوانرود هم با حدود هفت غرفه فعال است که درتلاشیم این غرفه‌ها را به 20 غرفه برسانیم.

ایرج صفایی با اشاره به آخرین وضعیت راه‌اندازی روستابازار شهرستان کرمانشاه در محدوده سازمان جهاد کشاورزی استان، گفت: این روستابازار فعلاً به‌دلیل اینکه مستأجر محل را خالی نکرده، فعال نشده که البته پیگیر خالی کردن ملک از طریق محاکم قضائی هستیم و امیدواریم تا ماه آینده ملک تخلیه شود.

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به درحال ساخت بودن روستابازار شهرستان سنقروکلیایی با 60 تا 70 درصد پیشرفت فیزیکی ابنیه و زیرساخت‌ها، ابراز کرد: این روستابازار هم قطعاً تا پایان سال فعال خواهد شد.

وی با اشاره به در دست راه‌اندازی بودن روستابازار شهرستان اسلام‌آباد غرب، افزود: فضای این روستابازار تکمیل است، اما چون یک بخش از این فضا در اختیار مستأجر بوده و ظرف دو ماه آینده تخلیه خواهد شد، هنوز روستابازار این شهرستان وارد فاز عرضه محصول نشده است.

صفایی با اشاره به پیگیری‌ برای راه‌اندازی هرچه سریع‌تر روستابازارهای استان، ابراز امیدواری کرد: با تلاش‌های صورت‌گرفته تعداد روستابازارهای استان تا پایان سال به 6 مورد برسد.

وی در ادامه راه‌اندازی روستابازارها را در راستای حمایت از کشاورزان و افزایش انگیزه آنان برای تولید مفید ارزیابی کرد و افزود: در روستابازارها تولیدات کشاورزان مستقیم از آن‌ها خریداری و روانه بازار مصرف می‌شود.

صفایی با بیان اینکه در روستابازارها محصولات تولیدی توسط تولیدکنندگان بدون هیچ واسطه‌ای به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد، اضافه کرد: تولیدات ارائه‌شده در روستابازارها شامل محصولات لبنی، میوه و تره‌بار و تمامی اقلامی است که توسط روستاییان تولید می‌شود.

  لینک
https://www.sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/62849