کد خبر : 63080
تاریخ : 1401/9/7
گروه خبری : جامعه

مصوبات محرومیت‌زدایی از منطقه کارخانه نمک ایلام به طور کامل عملیاتی شد

حسن بهرام‌نیا روز یکشنبه در جریان بازدید از منطقه کارخانه نمک شهر ایلام اظهار کرد: منطقه حاشیه‌ای و کم‌برخوردار کارخانه نمک شهر ایلام در جریان سفر سال گذشته رئیس جمهور به استان مورد بازدید قرار گرفت و آیت‌الله رئیسی دستوراتی را با توجه به عمق محرومیت منطقه به‌منظور جانمایی امکانات زیرساختی صادر کردند.
وی افزود: طی یکسال گذشته با همکاری عموم دستگاه‌های خدمات‌رسان و به‌ویژه شهرداری ایلام برنامه‌ریزی برای محرومیت‌زدایی از این محدوده حاشیه‌ای صورت گرفت که خوشبختانه امروز شاهد تحقق 100 درصدی این مصوبات در منطقه کارخانه نمک هستیم.
استاندار ایلام یادآور شد: مسائل زیست‌محیطی، بهداشتی و نبود امکانات خدماتی و رفاهی مردم ساکن در این محدوده را رنج می‌داد که هم‌اکنون شبکه فاضلاب آن تکمیل شده و عملیات آسفالت و جدول‌گذاری نیز پایان یافته است.
بهرام‌نیا از سرمایه‌گذاری 70 میلیارد ریالی برای اجرای این پروژه‌ها در منطقه کارخانه نمک ایلام خبر داد و اضافه کرد: اعتبارات لازم در صورت وجود مشکلات دیگر در این محدوده تخصیص خواهد یافت.
وی با اشاره به وجود مناطق حاشیه‌ای در مرکز استان اظهار کرد: بازدیدهای مستمر از این نقاط به‌منظور رفع مشکلات ساکنان این نقاط در دستور کار است و با حضور دستگاه‌های اجرایی خدمات‌رسان زیرساخت‌های این مناطق ارتقا می‌یابد.
گفتنی است سال گذشته رئیس جمهوری در سفر استانی به ایلام بازدیدی از منطقه کارخانه نمک شهر ایلام داشته و دستوراتی را برای محرومیت‌زدایی از این محدوده صادر کردند که امسال شاهد محقق شدن آن‌ها هستیم.
شهر ایلام حدود 220 هزار نفر جمعیت دارد.

  لینک
https://www.sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/63080