کد خبر : 64483
تاریخ : 1401/10/12
گروه خبری : جامعه

در سفر رئیس‌جمهور؛

19 میلیارد تومان اعتبار سامان‌دهی گلزار شهدای همدان مصوب شد

«مجید صفدریان» روز یکشنبه از پیشگام بودن بنیاد شهید این استان در سامان‌دهی گلزار شهدا خبر داد و افزود: همدان جزء نخستین استان‌هایی است که سامان‌دهی گلزار شهدا را به پایان رساند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان اظهار کرد: شرایط جوی و قرار داشتن گلزار شهدا در معرض باد، باران، سرما و گرمای تابستان، مزار شهدا را به‌مرور دستخوش آسیب کرده و بنابراین سامان‌دهی گلزار شهدا یکی از اولویت‌های این مجموعه است.
صفدریان با تأکید بر اینکه دولت سیزدهم با وجود محدودیت‌های مالی توجه ویژه‌ای به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و سامان‌دهی گلزار شهدا دارد، افزود: علاوه‌بر اعتبارات سفر رئیس‌جمهور برای سامان‌دهی گلزار شهدا، امسال و سال آینده نیز 15 میلیارد تومان برای مرمت و سامان‌دهی گلزار شهدا پیش‌بینی شده است.
وی با بیان اینکه بیش از 700 گلزار شهدای شهری و روستایی در استان همدان وجود دارد، گفت: مزارهای شهدای گمنام جزء گلزار‌های زیر پوشش بنیاد شهید نیستند، بلکه زیر نظر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هستند که در سفر رئیس‌جمهور به استان همدان اعتبار ویژه و جداگانه‌ای برای این موضوع پیش‌بینی شده است.

  لینک
https://www.sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/64483