کد خبر : 66725
تاریخ : 1401/12/13
گروه خبری : سلامت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

دستگاه‌ها برای ایجاد زیرساخت‌های جدید حوزه سلامت کردستان کمک کنند

دکتر فریدون عبدالملکی روز سه‌شنبه در جلسه شورای اجرایی وقف و سلامت استان کردستان در سنندج اظهار کرد: زیرساخت‌های حوزه سلامت هرساله رشد و توسعه چشمگیر داشته است اما باز هم نیازمند افزایش این زیرساخت‌ها در استان هستیم.
وی افزود: با توجه به نیازهای نامحدود حوزه سلامت و استحقاق مردم استان برای برخورداری از خدمات در دسترس و درخور شان، از حمایت‌ها و کمک‌هایی که از جانب اداره کل اوقاف استان برای دانشگاه قابل تعریف و تحقق است، استقبال می‌کنیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به نیکو بودن سنت حسنه وقف، هدایت و تمرکز آن در حوزه سلامت را خیر مضاعف عنوان کرد و پاره ای از نیازها و اولویت‌های دانشگاه را برای مورد حمایت قرار گرفتن در حوزه وقف مطرح کرد.
عبدالملکی ادامه داد: ازجمله این نیازها ساخت دانشکده داروسازی، تکمیل ساختمان دانشکده بین الملل و هم چنین تهیه دستگاه‌های دیالیز برای تجهیز و راه‌اندازی بخش خیر ساز در حال اتمام دیالیز مرکز آموزشی و درمانی توحید سنندج است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان هم ضمن استقبال از شورای تشکیل شده از عزم دانشگاه برای ورود و برخورداری از مواهب حوزه وقف استقبال کرد و افزود: برای جهت دادن به نگرش واقفین و خیرین استان و هدایت آن به سمت حوزه سلامت اقدامات و برنامه‌های فرهنگی لازم است.
حجت‌الاسلام محمد کاروند با توجه به قیاس استان کردستان با سایر استان‌ها، بیان کرد: زمینه برای برخورداری بیشتر حوزه سلامت استان از موقوفات وجود دارد که باید برای نیل به آن تلاش کرد.
وی ضمن توصیه به تداوم و تکرار جلسات شورا، بر ایجاد کمیته‌های تخصصی ذیل شورا و همچنین آمادگی اداره کل اوقاف برای حمایت و مشارکت در اجرای اردوهای جهادی ارائه خدمات حوزه سلامت در مناطق محروم تاکید کرد.
در این جلسه همچنین دکتر صدیق جدیدالاسلامی؛ معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کردستان ضمن اشاره به موارد تعامل مثبت دانشگاه و اداره کل اوقاف، از حمایت حوزه اوقاف از دانشگاه استقبال کرد و وقف در حوزه سلامت را از اقدامات خیر اولی برشمرد.
در پایان مدیران حوزه‌های مختلف به بیان دیدگاه‌های حوزه کاری خود پرداختند.

  لینک
https://www.sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/66725