کد خبر : 67981
تاریخ : 1402/1/29
گروه خبری : جامعه

پوشش 71 درصدی دوره‌های سوادآموزی در شهرستان ملایر

مهدی عابدینی‌نیا در جلسه شورای آموزش‌وپرورش شهرستان ملایر از پوشش 71 درصدی حجم ابلاغی دوره‌های نهضت سوادآموزی برای سال تحصیلی جاری از طرف سازمان نهضت سوادآموزی به شهرستان خبر داد و خواستار همراهی ادارات مختلف ازجمله کمیته امداد امام خمینی (ره)، شبکه بهداشت و درمان و بهزیستی برای شناسایی افراد بی‌سواد و ترویج شرکت در کلاس‌های سوادآموزی شد.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه والدین هرچه سریع‌تر برای نوبت‌گیری طرح سنجش نوآموزان اقدام کنند، گفت: از چهار هزار و 200 دانش‌آموز مستعد سنجش در شهرستان، تابه‌حال 937 دانش‌آموز به این مراکز مراجعه و 184 نوآموز نیز در فروردین‌ماه ثبت‌نام کرده‌اند.
وی با اشاره به اجرای طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به پیش‌دبستان و دبستان، اظهار کرد: این طرح قبلاً فقط در فصل تابستان اجرا می‌شد، اما با ابتکار وزارت آموزش‌وپرورش درحال حاضر در طول سال انجام می‌شود.
مدیر آموزش‌وپرورش ملایر افزود: والدینی که فرزندانشان متولد نیمه دوم سال 1395 و نیمه اول سال 1396 هستند، می‌توانند با مراجعه به سامانه my.medu.ir نسبت به ثبت‌نام و نوبت‌گیری در نزدیک‌ترین مرکز به محل سکونت خود اقدام کنند و پس از تکمیل اطلاعات و مراحل ثبت‌نام در تاریخ اعلام‌شده به مرکز مربوطه مراجعه کرده و سنجش را انجام دهند.
عابدینی‌نیا به فعالیت دو مرکز سنجش نوآموزان شهرستان اشاره و مطرح کرد: سنجش نوآموزان از 10 بهمن‌ماه سال گذشته آغاز شده و تا پایان اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.
این مقام مسئول با تأکید بر ضرورت برگزاری مراسمی به‌صورت شهرستانی برای تجلیل از مقام آموزگار در هفته بزرگداشت مقام معلم، خواستار کمک و همراهی ادارات مختلف برای سرکشی از مدارس و تکریم معلمان شد.

  لینک
https://www.sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/67981