کد خبر : 68062
تاریخ : 1402/1/30
گروه خبری : جامعه

پیش‌بینی تردد بیش از 200 هزار زائر از مرز باشماق

مهدی رمضانی، امروز در جلسه هماهنگی تأمین زیرساخت‌های لازم اربعین حسینی در سال جاری اظهار کرد: سال گذشته پیش‌بینی شده بود که کردستان پذیرای 10 هزار نفر از زائران خواهد بود که این میزان به 76 هزار زائر افزایش پیدا کرد.
وی افزود: با در نظر گرفتن همه جوانب و طبق برآوردها امسال استان با رشد سه برابری تردد مسافران مواجه خواهد شد که پذیرایی و اسکان بخش زیادی از این زائران نیازمند برنامه‌ریزی منسجم و هماهنگی میان دستگاه‌ها است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان اضافه کرد: در سال گذشته توانستیم با همکاری بسیار خوب دستگاه‌ها یک عملکرد مثبت و قابل قبول به ثبت برسانیم و انتظار داریم این کار با قدرت و مدیریت بهتر تداوم داشته باشد.
رمضانی همچنین بر تأمین بخشی از زیرساخت‌ها و اصلاح مسیر در برخی نقاط تردی تا مرز باشماق تاکید کرد و اظهار کرد: برای اربعین امسال باید برخی از اولویت‌های مسیر تردد زوار بررسی و کارهایی اجرایی و عملیاتی شود تا به نسبت سال قبل شاهد تغییرات محسوس در این رابطه باشیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به وجه معنوی اربعین و برکات فراوان آن اشاره کرد و گفت: اینکه مرز باشماق برای تردد زوار بازگشایی شده است فرصتی برای استفاده از برکات آن و ایجاد مودت و وحدت بیشتر در میان مردم را فراهم می‌کند که این فرصت را به هیچ وجه نباید از دست داد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با بیان اینکه مسئله خدمت به دستگاه امام حسین (ع) را نباید به‌عنوان یک کار روزانه و عادی اداری تلقی کنیم، افزود: دستگاه‌ها و اداراتی که برای آن‌ها مسئولیتی در ایام اربعین تعین شده است باید تلاش کنند اعتبارات مورد نیازخود را از وزارتخانه مربوطه دریافت کنند و از هم اکنون در این خصوص جدیت به خرج دهند تا در روزهای پایانی با مشکل مواجه نشوند.
رمضانی افزود: درست است که برخی از طرح‌ها و پروژه‌ها برای تردد و رفاه بیشتر زائران اجرایی می‌گردد اما آن امکانات و ابنیه‌ها برای استان و استفاده مردم از آن طی سالیان آینده باقی می‌ماند.
وی، با بیان اینکه مرز باشماق یک مرز ترانزیتی و تجاری است و فعالیت این پایانه نباید متوقف شود، خاطرنشان کرد: باید تدابیری اندیشیده شود که در هنگام حضور زائران مسئله ترانزیت و تجارت نیز طبق روال عادی تداوم داشته باشد.
وی در پایان به ارادت همه مسلمین و خصوصاً مردم کردستان به امام حسین (ع) اشاره کرد و یادآور شد: مردم کردستان محب و دوستدار امام حسین هستند و همه به جایگاه رفیع آن امام بزرگوار اذعان دارند و در نتیجه خدمت به زوار را برای خود افتخار بزرگی می‌دانند.

  لینک
https://www.sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/68062