کد خبر : 70942
تاریخ : 1402/4/12
گروه خبری : فرهنگی

همدان سرآمد برگزاری مربیگری آمادگی جسمانی در غرب کشور

علیرضا نوروزی با تأکید بر اینکه برای نخستین‌بار در غرب کشور چندین دوره به‌صورت پیوسته برگزار شد، اظهار کرد: استان همدان براساس ارزیابی‌های صورت‌گرفته در فدراسیون، سرآمد برگزاری دوره‌های مربیگری در غرب کشور است؛ چهار دوره مربیگری آمادگی جسمانی درجه سه آقایان و بانوان در رشته آمادگی جسمانی در استان همدان برگزار شد که دو دوره مختص دانشگاه ملی ملایر و یک دوره مختص سپاه پاسداران بود و یک دوره از سمت هیئت برای ورزشکاران برگزار شد.
وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این دوره‌ها در دانشگاه ملایر و سپاه ورود دیگر اقشار به رشته آمادگی جسمانی بود، تصریح کرد: آمادگی جسمانی یکی از مهم‌ترین دوره‌های ورزشی است و جزء ملاک‌های استخدامی برخی از نهادها نیز به‌شمار می‌رود.
مسئول کمیته آموزش هیئت همگانی و هیئت آمادگی جسمانی استان همدان با اشاره به اینکه زینب رحمتی، علی‌اصغر جلالی، نازیلا وکیل‌زاده و شیما اقبالی مدرسان این دوره‌ها بودند و همه آن‌ها بومی هستند، تأکید کرد: از سال‌های پیش برنامه‌ریزی‌هایی در راستای بومی‌سازی مدرسان دوره‌های هیئت ورزش‌های همگانی و هیئت آمادگی جسمانی صورت گرفته بود.
وی با اشاره به اینکه بیشترین استقبال از سوی دانشجویان دانشگاه ملی ملایر صورت گرفت، خاطرنشان کرد: در هر دوره 32 نفر شرکت کردند و درمجموع این چهار دوره 128 مربی آمادگی جسمانی درجه سه آقایان و بانوان تعلیم و آموزش داده شدند.
مدتی است فدراسیون آمادگی جسمانی با جدایی از فدراسیون ورزش‌های همگانی، به‌صورت مستقل مسابقات و دوره‌های آموزشی خود را در کشور برگزار می‌کند.

  لینک
https://www.sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/70942