کد خبر : 76628
تاریخ : 1402/9/12
گروه خبری : جامعه

وجود شهرک‌های صنفی از نیازها و مطالبات مردم کردستان است

شهاب ناصری روز شنبه یکی از نیازهای اساسی کردستان به‌ویژه شهر سنندج را وجود شهرک صنفی خواند و اظهار کرد: 40 هزار واحد صنفی در سنندج وجود دارد که تعداد زیادی از آن‌ها در مکان‌های مسکونی مستقر هستند.

وی اضافه کرد: واحدهای مکانیکی و مصالح ساختمانی که در مغازه‌های زیرساختمان‌های مسکونی ایجاد شده‌اند آلودگی به‌ویژه آلودگی صوتی برای شهروندان به وجود آورده و موجب نارضایتی آن‌ها شده‌اند.

رئیس اتاق اصناف مرکز کردستان ادامه داد: بارها پیگیر ایجاد شهرک صنفی برای استقرار این واحدها شده و با مسئولان مختلف اعم از کشوری و استانی مکاتبه کرده‌ایم.

ناصری با اشاره به اینکه با مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران رایزنی‌هایی انجام شده است، بیان کرد: زمینی در شهرک صنعتی سنندج چهار برای واحدهای صنفی در نظر گرفته شده است.

**ساخت مجموعه دانش‌بنیان و صنفی کردستان

وی اضافه کرد: اختصاص 6 هکتار برای مجموعه دانش‌بنیان و صنفی در شهرک صنعتی سنندج چهار (سرنجیانه) بی شک جوابگوی نیاز واحدهای صنفی نیست و ما به حدود 70 تا 100 هکتار زمین نیاز داریم.

رئیس اتاق اصناف مرکز کردستان یادآور شد: برای پیگیری و تسریع بیشتر در کارها اقدام به تشکیل کارگروه ویژه راه‌اندازی شهرک‌های صنفی در استان کرده‌ایم و امیدواریم با این اقدام بتوانیم مشکلات و موانع پیش‌رو را برطرف کنیم.

 

  لینک
https://www.sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/76628