کد خبر : 771
تاریخ : 1397/7/2
گروه خبری : جامعه

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان همدان خبر داد

آغاز چهارمین مرحله آمارگیری مسکن روستایی از 21 مهرماه

لزوم همکاری روستاییان در این طرح، به‌منظور برنامه‌ریزی‌های مؤثر در امور روستایی

سپهرغرب، گروه استان‌ها - سمیرا گمار: معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان همدان با بیان اینکه آمارگیری مسکن روستایی از 21 مهرماه به مدت یک ماه در استان هم‌زمان با سراسر کشور اجرا می‌شود، عنوان کرد: طرح آمارگیری به‌منظور جمع‌آوری اطلاعات در سطوح جغرافیایی مختلف توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که در قالب کلیه اطلاعات موردنیاز درباره ویژگی‌های مسکن روستایی صورت می‌گیرد.
محمدباقر خوش‎کردار تصریح کرد: اجرای این طرح به‌منظور اطلاع از وضعیت کنونی مسکن روستایی و بازخورد اقداماتی است که تاکنون در این حوزه صورت گرفته، ضمن اینکه در برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری‌های آتی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای روستاییان قطعاً مؤثر خواهد بود.
وی در ادامه با تأکید بر اینکه اجرای این طرح برای برنامه‌ریزی‌های آتی به سود روستایان است، گفت: انتظار می‌رود هنگام اجرای این طرح، روستاییان تعامل شایسته‌ای با همکاران ما در این بخش داشته باشند.
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان همدان خاطرنشان کرد: این طرح از سال 1382 به‌صورت پنج سال یک‌بار اجرا می‌شود، به‌طوری‌که سال 82 نخستین مرحله اجرای این طرح بوده، سال 87 دومین مرحله، سال 92 سومین مرحله و درنهایت امسال چهارمین مرحله اجرای طرح آمارگیری روستایی خواهد بود.
خوش‌کردار با اشاره به اینکه در استان همدان آمارگیری به‌صورت نمونه‌گیری است، اظهار کرد: این طرح در 279 روستا و چهار هزار و 965 واحد مسکونی نمونه‌گیری خواهد شد.
وی در ادامه آمارگیری شهرستان‌ها را نیز به تفکیک تشریح کرد و افزود: در شهرستان اسدآباد 26 روستا و 446 واحد مسکونی، در شهرستان بهار 20 روستا و 552 واحد مسکونی، در شهرستان تویسرکان 29 روستا و 448 واحد مسکونی و در شهرستان رزن 34 روستا و 556 واحد مسکونی نمونه‌گیری خواهد شد.
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان همدان در پایان از نمونه‌گیری سایر شهرستان‌ها نیز خبر داد و ابراز کرد: شهرستان فامنین 16 روستا و 433 واحد نمونه‌گیری، کبودراهنگ 37 روستا و 652 واحد نمونه‌گیری، ملایر 47 روستا و 667 واحد نمونه‌گیری، نهاوند 43 روستا و 566 واحد نمونه‌گیری و درنهایت همدان 27 روستا و 645 واحد نمونه‌گیری انجام خواهد شد.

  لینک
https://www.sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/771