کد خبر : 78933
تاریخ : 1402/11/9
گروه خبری : حقوقی

افزایش 100 درصدی کشفیات کالاهای قاچاق در مرز باشماق مریوان

حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی اظهار کرد: در راستای مبارزه با قاچاق در سطح استان، حسب دستورات مقامات قضائی دادگستری شهرستان مریوان و با هماهنگی پلیس گمرک مرز باشماق، در دی ماه سال جاری کالاهای قاچاق نظیر انواع سوخت، خودرو، مشروبات الکلی، مهمات جنگی و... به ارزش بیش از 150 میلیارد و 820 میلیون ریال کشف و ضبط شد.

وی افزود: همچنین در این خصوص 124 فقره پرونده قضائی و تعزیراتی تشکیل شده و 50 نفر از متهمین با صدور قرار تأمین متناسب، بازداشت و روانه زندان شد‌ اند.

این مسئول برخورد و مبارزه جدی با مقوله قاچاق را سرلوحه اقدامات دستگاه قضائی استان برشمرد و تأکید کرد: ازجمله عوامل افزایش کشفیات کالاهای قاچاق در ماه گذشته می‌توان به تشدید اقدامات کنترلی دقیق در مبادی ورودی و خروجی مرز باشماق، شناسایی شیوه و شگردهای قاچاقچیان سوخت، افزایش ساعات خدمات کارکنان گشت مبارزه با قاچاق شهرستان و اجرای گشت و عملیات مشترک فرماندهی مرزبانی و پاسگاههای انتظامی محدوده مرز باشماق مریوان اشاره کرد.

شایان ذکر است که استان کردستان 227 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و مرز رسمی و بین‌المللی باشماق مریوان یکی از مهم‌ترین مرزهای رسمی زمینی ایران با اقلیم کردستان عراق به شمار می‌آید که در زمینه ترانزیت، صادرات و امور مسافری فعالیت می‌کند.

 

 

  لینک
https://www.sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/78933