کد خبر : 80647
تاریخ : 1402/12/24
گروه خبری : جامعه

153 مصدوم در چهارشنبه‌سوری همدان

 
 
رضا شکوهی با بیان اینکه از ابتدای اسفندماه تا امروز 153 نفر در استان دچار مصدومیت با مواد محترقه شدند، اظهار کرد: سال پیش تعداد مصدومین 238 مورد بوده است‌‌.

وی با تأکید بر اینکه خوشبختانه تا این لحظه هیچ مورد فوتی گزارش نشده است، عنوان کرد: این درحالی است که طی سال گذشته شاهد فوت دو نفر از هم‌استانی‌ها بر اثر حوادث چهارشنبه‌سوری بودیم.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: از ابتدای اسفندماه تا امروز 153 نفر در استان دچار مصدومیت شدند که 139 نفر مرد و 14 نفر زن بودند.

شکوهی درباره آمار مصدومان در شهرستان‌های استان تصریح کرد: 85 نفر در شهرستان همدان، هشت نفر در تویسرکان، 13 نفر در ملایر، 9 نفر بهار،‌ هفت نفر در کبودراهنگ، چهار نفر در رزن، 10 نفر در نهاوند، چهار نفر در فامنین و 13 نفر در اسدآباد مصدوم شدند.

وی درباره جزئیات و نوع آسیب‌ها گفت: 52 نفر دچار آسیب چشم، 32 نفر آسیب دست، 32 نفر آسیب صورت، هفت نفر خونریزی و بریدگی، 12 نفر آسیب پا، چهار نفر آسیب شکم و دو نفر قطع عضو شده‌اند و یک نفر هم جراحت منجر به تخلیه چشمش شده است.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان ‌با بیان اینکه در بین مصدومین سه نفر مصدوم سه‌ساله و چهار نفر مصدوم چهارساله بودند، اظهار کرد: 80 درصد مصدومین بین 12 تا 20 سال سن دارند.

شکوهی افزود: دو نفر از کارکنان نیروی انتظامی و سه نیروی بسیج که درحال انجام خدمت بودند و دو خودرو اورژانس نیز در حین ارائه خدمات دچار آسیب شدند.

  لینک
https://www.sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/80647