شناسه خبر:16966
1398/11/10 12:37:59

مسئول واحد نمایش حوزه هنری استان همدان گفت: نمایش «جامانده» از تولیدات تئاتر مردمی بچه‌های مسجد حوزه هنری استان همدان، ۱۶ بهمن ماه در مسجد «صفی» شهرستان ملایر به اجرا در می آید.

محمدرضا باباخانیان در گفتگویی گفت: نمایش «جامانده» از تولیدات تئاتر مردمی بچه‌های مسجد حوزه هنری استان همدان، ۱۶ بهمن ماه در مسجد «صفی» شهرستان ملایر به اجرا در می‌آید.

وی افزود: نویسنده این اثر بهار محمودزاده با نگاهی متفاوت به مقوله جنگ و آسیب‌های پس از آن، این نمایشنامه را به نگارش در آورده است و علت انتخاب این اپیزود از نمایشنامه، زاویه دید متفاوت به جنگ و محور قرار گرفتن همسران رزمندگان است.

وی محدثه یاری و هستی ملکی را به عنوان دو بازیگر این نمایش معرفی کرد و افزود: کارگردانی این اثر به عهده فروزان حسینی است که در کارنامه این کارگردان، کاندیدای بهترین کارگردانی در بیست و سومین جشنواره سراسری تئاتر سوره ماه سال ۹۳، نخبه فرهنگی هنری استان در دو سال پیاپی، بازی در فیلم تلویزیونی «گلناز» به کارگردانی محمود معظمی و برنده تندیس بهترین بازیگر زن از بیست و سومین جشنواره تئاتر سوره ماه به چشم می‌خورد.

وی تئاتر بچه‌های مسجد را فرصتی مناسب برای پرورش هنرمندان متعهد، اخلاق مدار و با اندیشه دانست و عنوان کرد: با ورود نوجوانان آموزش دیده کانون‌ها و پایگاه‌های مساجد به عرصه تئاتر، شاهد تولید نمایش‌های ارزشی، پر محتوا، اثرگذار و مورد نیاز جامعه خواهیم بود، تئاتری که فارغ از دکور، تعویض صحنه، لباس و نور به محتوا و موضوعات ارزشی می‌پردازد.

باباخانیان نمازگزاران مساجد را وجه دیگر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد خواند و گفت: با اجرای مکرر گروه‌های تئاتر مردمی بچه‌های مسجد، این فرصت ایجاد می‌شود افرادی که با حوزه تئاتر آشنا نیستند با این عرصه از هنر آشنا و از محتوای ارزشی ارائه شده در آن بهرمند شوند.

مسئول واحد نمایش حوزه هنری استان همدان مساجد را دارای پتانسیل‌های بسیار قوی در عرصه هنر دانست و افزود: مساجد علاوه بر اینکه مکانی برای عبادت محسوب می‌شوند مرکزی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی است و تئاتر مردمی بچه‌های مسجد گامی مؤثر جهت تحقق این امر است.

نمایش «جامانده» ۱۶ بهمن ماه امسال در مسجد «صفی» شهرستان ملایر بعد از نماز مغرب و عشا اجرا می‌شود.


منبع: خبرگزاری مهر

شناسه خبر 16966