شناسه خبر:28780
1399/6/30 00:19:41

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان از برگزاری 40 نمایشگاه مجازی هنرهای تجسمی در 40 کتابخانه کانون خبر داد.

معصومه ابراهیمی‌هژیر با اشاره به برنامه‌های هفته دفاع مقدس با بیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نگاه ویژه و خاصی به موضوع دفاع مقدس دارد از برگزاری برنامه 40 مرکز و 40 شمع‌خانه در همین راستا خبر داد.

وی تصریح کرد: در این برنامه در محوطه بیرونی 40 مرکز تکیه برپا شده و به یاد و خاطره شهدا شمع‌هایی روشن می‌شود،‌ همچنین اعضا و مربیان با عنوان عهدی با شهدا دلنوشته‌های را نوشته و امضا می‌کنند.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با بیان اینکه در این برنامه عکس شهدای آن منطقه به همراه وصیت‌نامه آنها در داخل تکیه قرار می‌گیرد، در ادامه یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها را در هفته دفاع مقدس برگزاری نمایشگاه 40 سال مقاومت در باغ موزه همدان خواند و گفت: در این نمایشگاه کانون پرورش فکری نیز یک غرفه دارد و برنامه‌های فرهنگی خود را ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: دعوت از خانواده شهدا برای حضور در مرکز و بیان قصه‌ای از زندگی شهیدشان توسط خانواده شهید، حضور در منزل شهدا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی را نیز در برنامه خود داریم.

ابراهیمی‌هژیر بیان کرد: به مناسبت چهلمین سال دفاع مقدس، 40 نمایشگاه مجازی هنرهای تجسمی در 40 کتابخانه کانون که از آثار بچه‌های کانون است سراسر استان را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه بازخوانی دوران دفاع مقدس و رشادت و ایثار شهدا، جانبازان و آزادگان و نیز خانواده‌های آنها برای نسل امروز یک ضرورت است گفت: این مهم توسط ابزاری قوی چون هنر امکان پذیر بوده و تأثیر بالایی دارد.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان افزود: در این راستا کانون اولین گام را با هنر قصه‌گویی از زبان خود کودکان و نوجوانان و سپس مربیان است، برداشته که به بیان خاطراتی از از آن دوران می‌پردازند.

وی تولید پادکست‌ با محتوای دفاع مقدس را از دیگر برنامه‌های کانون برشمرد و با اشاره به استفاده از هنر عکاسی در ترویج فرهنگ دفاع مقدس خاطرنشان کرد: پویش "سلفی من و شهید" در رشته عکاسی را داریم که کودکان و نوجوانان می‌توانند با شهیدی که در خانواده،‌ محله و در اطراف خود دارند عکس بگیرند و برای ما ارسال کنند.

ابراهیمی‌هژیر ادامه داد: البته هر کانون در سطح استان نیز برنامه‌ها و طرح‌های خود را نیز دارد مثلا کانون سامن مسابقه تهیه کارت مزین با جمله‌ای از وصیت‌نامه شهدا را در نظر گرفته که بچه‌ها بخشی از وصیت‌نامه شهید محله یا هر شهید دیگری را با عکس شهید به شکل کارت درآورده و در مسابقه شرکت کنند که به زیباترین کارت جایزه داده می‌شود.

وی به ویژه‌برنامه شهید نوجوان، عباس اسکندری در نهاوند اشاره و اظهار کرد: در این برنامه به مدت یک هفته بچه‌ها هر روز قصه‌ای از زندگی این شهید نوجوان را می‌شنوند و با کشیدن نقاشی از قصه همان روز در مسابقه شرکت می‌کنند.

شناسه خبر 28780